Populair bericht Pitpoint_BE Geplaatst: 8 juni 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 8 juni 2018 Ik hoor verschillende dingen bij verschillende dealers, maar het lijkt dat deze uit het gamma gaat, en niet vervangen wordt. Het was echt lachen, zo eens rondbellen. Bij een grote dealer: 'Oei, CNG. Hebt u daar al eens mee gereden!?' 'Ik heb toch liever een gewone benzinemotor.' 'Ja maar, dat is toch een benzinemotor?' 'Nee, toch niet mijnheer, dat is veel fragieler. Koop maar een diesel.' 'CNG dat gaat niet blijven duren. Heeft echt geen zin, er nu nog eentje kopen.' ??? 5 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 8 juni 2018 Delen Geplaatst: 8 juni 2018 @Pitpoint_BE Die vrees bestaat inderdaad wel, aangezien Opel overgenomen werd door de PSA-groep (Citroën - Peugeot). In Frankrijk lopen ze dan ook hopeloos achter mbt CNG. Binnen de PSA-groep wordt de kaart 'elektrisch' getrokken. 1 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Brembos Geplaatst: 8 juni 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 8 juni 2018 Elektrisch staan ze bij PSA ook nog nergens. Frankrijk loopt op alle autogebied enorm achter op de rest van Europa. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 Of CNG zal blijven? Neen waarschijnlijk niet, maar ook benzine en diesel zullen niet blijven. De vraag is hoe lang zal CNG nog blijven en daar denk ik dat je voor de komende jaren nog geen schrik moet hebben... 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Pitpoint_BE Geplaatst: 11 juni 2018 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 11 juni 2018 Op 9/6/2018 om 09:46, Golf Variant zei: De vraag is hoe lang zal CNG nog blijven en daar denk ik dat je voor de komende jaren nog geen schrik moet hebben... Zeker, mee eens. Wij zien het als een transitiebrandstof die nog een hele tijd voor de overstap blijft zorgen. De toevoeging van groengas gaat ook zeker helpen. En wij zetten sowieso geen station voor een paar jaar he 3 3 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Fred Geplaatst: 21 juni 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 21 juni 2018 Uit een recent artikel in Autoweek https://www.autoweek.nl/nieuws/opel-met-bezem-door-zafira-gamma/ blijkt dat de CNG-versie van de Opel Zafira voortaan niet meer aangeboden wordt. Ik heb twee weken geleden dan een vraag hierover gesteld via de site van Opel Belgium, maar nog geen antwoord gekregen, rap zijn ze daar bij Opel... ? Ik rij zelf met een Opel Zafira Tourer CNG van 2015. Mijn volgende CNG-wagen wordt geen Opel, maar hoogstwaarschijnlijk een uit de VW-groep. 2 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jommeke Geplaatst: 22 juni 2018 Delen Geplaatst: 22 juni 2018 had de vraag ivm zafira op cng ook gesteld bij de klantendienst.zijn al 5 dagen, 4 mails en 1 telefoon verder maar ze weten nog niet wat ze gaan antwoorden...jammer. nergens iets vergelijkbaar (150pk) gevonden. VW stopt bij 110 pk. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 22 juni 2018 Delen Geplaatst: 22 juni 2018 2 uren geleden, Jommeke zei: VW stopt bij 110 pk. Indien je nu bestelt (nieuwe nieuw, geen stockwagen) heb je sowieso de nieuwe 1,5 met 130 PK. Is geen 150 maar heden ten dage meer dan genoeg, 30,50,70 en andere trajectcontroles temperen toch dat plezier. Of als het toch moet, gaan voor de Audi, die hebben wel 170 PK in hun aanbod zitten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fred Geplaatst: 22 juni 2018 Delen Geplaatst: 22 juni 2018 Op 21/6/2018 om 10:11, Fred zei: Uit een recent artikel in Autoweek https://www.autoweek.nl/nieuws/opel-met-bezem-door-zafira-gamma/ blijkt dat de CNG-versie van de Opel Zafira voortaan niet meer aangeboden wordt. Ik heb twee weken geleden dan een vraag hierover gesteld via de site van Opel Belgium, maar nog geen antwoord gekregen, rap zijn ze daar bij Opel... ? Ik rij zelf met een Opel Zafira Tourer CNG van 2015. Mijn volgende CNG-wagen wordt geen Opel, maar hoogstwaarschijnlijk een uit de VW-groep. Dit schrijft Opel in het FR: La gamme de motorisations du Zafira a récemment été simplifiée, et la version CNG n’est plus proposée. Par ailleurs, le Combo dans sa version actuelle est en fin de vie et le nouveau modèle, toujours appelé Combo et développé en commun au sein de Groupe PSA, ne prévoit pour l’heure pas de motorisation CNG. Pas de changement, par contre, pour l’Astra et l’Astra Sport Tourer et ses variantes CNG. Les CUV/SUV récemment lancés tels que le Crossland X ou le Grandland X ne proposent pas de motorisations CNG. En revanche le Grandland X se déclinera en une version Plug-in Hybride et la future Corsa aura une variante full électrique. Kortom : enkel de Astra en de Astra Sport Tourer blijven nog op CNG. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen