Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

De Zafira op CNG is blijkbaar end of life?

Pitpoint_BE
 Delen

Aanbevolen berichten

@Pitpoint_BE Die vrees bestaat inderdaad wel, aangezien Opel overgenomen werd door de PSA-groep (Citroën - Peugeot).

In Frankrijk lopen ze dan ook hopeloos  achter mbt CNG.

Binnen de PSA-groep wordt de kaart 'elektrisch' getrokken.

• Verward 1
  • Triest 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

had de vraag ivm zafira op cng ook gesteld bij de klantendienst.zijn al 5 dagen, 4 mails en 1 telefoon verder maar ze weten nog niet wat ze gaan antwoorden...jammer. nergens iets vergelijkbaar (150pk) gevonden. VW stopt bij 110 pk.

• Triest 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jommeke zei:

VW stopt bij 110 pk.

Indien je nu bestelt (nieuwe nieuw, geen stockwagen) heb je sowieso de nieuwe 1,5 met 130 PK.

Is geen 150 maar heden ten dage meer dan genoeg, 30,50,70 en andere trajectcontroles temperen toch dat plezier. Of als het toch moet, gaan voor de Audi, die hebben wel 170 PK in hun aanbod zitten.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/6/2018 om 10:11, Fred zei:

Uit een recent artikel in Autoweek https://www.autoweek.nl/nieuws/opel-met-bezem-door-zafira-gamma/ blijkt dat de CNG-versie van de Opel Zafira voortaan niet meer aangeboden wordt. Ik heb twee weken geleden dan een vraag hierover gesteld via de site van Opel Belgium, maar nog geen antwoord gekregen, rap zijn ze daar bij Opel... ?

Ik rij zelf met een Opel Zafira Tourer CNG van 2015. Mijn volgende CNG-wagen wordt geen Opel, maar hoogstwaarschijnlijk een uit de VW-groep.

Dit schrijft Opel in het FR:

La gamme de motorisations du Zafira a récemment été simplifiée, et la version CNG n’est plus proposée.

Par ailleurs, le Combo dans sa version actuelle est en fin de vie et le nouveau modèle, toujours appelé Combo et développé en commun au sein de Groupe PSA, ne prévoit pour l’heure pas de motorisation CNG.

Pas de changement, par contre, pour l’Astra et l’Astra Sport Tourer et ses variantes CNG.

Les CUV/SUV récemment lancés tels que le Crossland X ou le Grandland X ne proposent pas de motorisations CNG. En revanche le Grandland X se déclinera en une version Plug-in Hybride et la future Corsa aura une variante full électrique.

Kortom : enkel de Astra en de Astra Sport Tourer blijven nog op CNG.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...