Ga naar inhoud
DeNbEiRe_84

Andere interesses? Hobby's?

Recommended Posts

Waar zijn jullie zoal mee bezig qua interesses of hobby's?

Ik heb voornamelijk twee prominente hobby's: (naast het gezin)

LUCHTVAART:

Van kindsbeen af ben ik gefascineerd door alles wat met luchtvaart te maken heeft. Zo ben ik jaarlijks een vaste bezoeker van spottersdagen en airshows.

Op vrije dagen of wanneer ik eens opleiding heb ik Brussel, dan zak ik ook graag eens af naar de actieve landingsbanen (en de recent geopende spottersplatformen).

Thuis heb ik ook een mooie collectie van "badges" van de Belgische Luchtmacht, alsook vele geïllustreerde boeken en een paar schaalmodellen.

Zelf heb ik nooit een opleiding tot piloot aangevat, maar ik ben vrij actief als "virtueel" piloot op Flight Simulator, waar ik in '99 mee begonnen ben.

SCHIETSPORT:

Sinds 3 jaar ben ik actief lid van een sportschuttersvereniging te Lebbeke, waar ik vooral de discipline pistoolschieten (1 hand op 25 meter) beoefen.

Ik doe doorheen het jaar verschillende wedstrijden in het binnenland. Niet op Olympisch niveau, maar wel heel plezant en een goede groepssfeer.

Ik ben bezitter van 2 (vergunde) pistolen in kaliber .22 en 9 mm. Sowieso komen daar nog een paar andere bij voor andere disciplines.

Sportschieten heeft trouwens niets met "geweld" te maken, maar vooral met techniek, zelfbeheersing en uiterste concentratie.

Rambo's en cowboys vallen dan ook snel door de mand en zijn bijgevolg niet echt welkom bij een sportschuttersvereniging.

Ik ben benieuwd naar jullie bezigheden 🙂

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn andere hobby's

Oude BMW motoren. Gewoon de fascinatie voor boxermotoren en geen plaats meer om aan VW kevers en bussen te sleutelen heeft me doen overstappen naar BMW motoren dit combineert nu dus eigenlijk 2 hobby's motorrijden en boxermotoren 😁

Meubelmakerij. Interesse in houtbewerking en vooral massieve meubels. Maatwerk kost handen vol en het plezier van het maken van eigen creaties..

Vrijwilliger bij de  Bosgroep antwerpen Zuid  Via de meubelmakerij in contact gekomen met bosbouw en eerder toevallig een stuk bos kunnen aankopen ....  Plezant werk in de natuur....

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pinten drinken en achter de vrouwen zitten. Nee serieus, al 45 jaar amateur astronoom, ik ben dan ook vrijwilliger bij de Cosmodrome

in Genk. Omdat wij veel last hebben van lichtvervuiling ook actief bij de vzw preventie lichthinder, een vereniging die advies geeft aan gemeentebesturen, sportclubs om te verlichten met zo weinig mogelijk hinder. Daarnaast nog fotografie er bij genomen.

aangepast door EricG
  • Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er al heel veel gehad, maar de laatst intens beoefende hobby = Geocaching. Sinds mijn "thuiszijn" (16/05/2017 - 18/03/2018) serieus op de achtergrond verzeild, en sinds de komst van flatcoat Duke (20/10/2017) zeker. Eigenlijk is hij dus momenteel - naast werken en 't vrouwtje, uiteraard 😎 - mijn grootste tijdverdrijf. 
Tweede helft van juni hebben we verlof: hopelijk kunnen we dan terug op pad met eL JayJay, en alle hobby's combineren ... 😘

aangepast door JoBé
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Lucky zei:

Geen hobby maar meer een doel.

Ik ben sinds september 2016 gestopt met roken door middel van de e-sigaret, na 43 jaar gerookt te hebben.

Momenteel vape ik nog, maar zonder nicotine.

Ik denk dat ik mag stellen dat ik nu van het roken af ben (niet meer afhankelijkvan nicotine)maar,

ik ben 20 kilo aangekomen.

Ik probeer dat nu terug in orde te krijgen door te fietsen, fitnessen (thuis op hometrainer, crosstrainer, oefeningen rugspieren.....)

hier het zelfde, denk zelfs 30 kilo bij gekomen en dan nog een zittende job erbij geen goede combinatie 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7/6/2018 om 01:08, Lucky zei:

ik ben 20 kilo aangekomen.

ik was op een paar jaar ook dikke 10 kg zwaarder geworden, maar vorig jaar ± 15 kg kwijtgespeeld in de 2 eerste maanden van mijn burnout/depressie.

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 6/6/2018 om 12:36, DeNbEiRe_84 zei:

Op vrije dagen of wanneer ik eens opleiding heb ik Brussel, dan zak ik ook graag eens af naar de actieve landingsbanen (en de recent geopende spottersplatformen).

Zoals vandaag 🤗

75B3B3FC-75AA-416B-8803-41859155399C.jpeg

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Zoals vandaag 🤗

C130.JPG.71056e56589ce6b017bd590ed6ce2580.JPG

😮 Toch geen C-130 op aardgas??? 😎

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, muscles zei:

Die C130's van tegenwoordig vliegen op elektriciteit ! En dien "doemp" is maar namaak, da's op dezelfde manier gemaakt zoals ze rookgordijnen fabriceren bij het leger 😉

en hoe doen ze dat dan volgens u???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Dr Nick zei:

en hoe doen ze dat dan volgens u???

Ah, met “smoke pods” he, zoals hier aan de vleugeltippen van “Dark Falcon”. Kleur naar keuze 😂

29CBF9D6-D5ED-4DB6-9EB3-76A5DEDDB67F.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn andere interesses zijn vooral:

- Voetbal, en dan meer in actieve zin dan dat ik 's avonds voor de tv zit.

- Concerten bezoeken, met name in de richting van rockmuziek/indie, maar ik sta wel voor veel muziekstijlen open en vind het ook tof om nieuwe bandjes te ontdekken tijdens kleine optredens.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
29 minuten geleden, wimdc zei:

LUCHTVAART: van kinds been af gepassioneerd.

* Ik ben een hobby piloot (PPL)

* Ik ga naar de meeste luchtvaart evenementen in België.

* Jaarlijks: 4 daagse reis naar de Flying Legends airshow in Duxford, bij Cambridge UK.

* Alsook regelmatig een volledige week naar de Airventure in Oshkosh, Wisconsin USA. Gigantisch event met 11.000 vliegtuigen en 500.000 bezoekers.

* Ben wel geen echte spotter met grote cameralenzen, gewoon een klein toestelletje dat in m'n broekzak past. 

P1010950 - kopie.JPG

Knappe foto van de "Heritage Flight". Ik herken de F-35 Lightning II van Luke AFB, de P-51 473029 "Bald Eagle", de P-51 473420 en de A-10 Thunderbolt II van Moody AFB.

AirVenture Oshkosh, heerlijk 😁 Nog nooit geweest, maar inderdaad wel een massive show met heel veel bezoekers. Staat zeker op mijn verlanglijstje!

Wel al een paar keer Duxford en Fairford gedaan 👌

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen