Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Recommended Posts

7 uren geleden, MrFingers zei:

Als je in die buurt bent, wat te doen, Pitpoint of Total? Heb eerst bij Total gestaan, maar daar stond het aan 0.98€, dus ik was in de veronderstelling dat het L-gas was.

🤔 Total is al màànden 0.99 ! 
En als je H+gas voor 0.99 kan hebben of 1.08 moet dokken voor Hgas, dan moet je daar toch niet over nadenken zeker? 🤭

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 5/8/2018 om 22:40, Bjorn ecofuel zei:

Al was vulling laatste keer bij Total erg matig wat herleidde in een voordeel van niks qua rijbereik tov L-gas

Men heeft daar wat veranderd aan de pompen. Vroeger werd er gepompt tot een druk van 220-230 bar (de metertjes zijn maar zozo).

Aangezien iedereen graag de laatste druppel (euh, sorry, gasmolecule) in zijn tank heeft duurde deze  laatste stap nogal lang.

Ondertussen werkt men met een soort "final blow" op een 220-230 bar druk maar deze is tijdsgelimiteerd waardoor het tanken nu sneller ten einde is maar er ook minder in de tanks kan.

Dit verschil is echter merkbaar in rijafstand en er is een verschil tussen pomp 10 en 11. Bij pomp 10 duurt de final blow duidelijk langer dan bij pomp 11. Tanken aan pomp 10 levert meer rijafstand op.

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, JoBé zei:

🤔 Total is al màànden 0.99 ! 
En als je H+gas voor 0.99 kan hebben of 1.08 moet dokken voor Hgas, dan moet je daar toch niet over nadenken zeker? 🤭

Het was nog vroeg, dat ene beentje van die "8" zal dan waarschijnlijk een korreltje ingedroogde prut in mijn ooghoek geweest zijn... 🤔 In ieder geval: "'t was goedkoper als nen euro, en dat deed me denken dat het L-gas moest zijn". Voor alles is een eerste keer ;). Volgende keer naar Total dus.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23/7/2018 om 09:33, nonzerosumgame zei:

Interessant stukje:

"De gasconversie betreft alleen aardgas. Het gaat niet over gas in flessen (propaan of butaan), noch over gas bestemd voor voertuigen (CNG, LPG)."

(Hier terug te vinden)

Lijkt me toch bizar, aangezien de meeste stations hun aardgas gewoon van het net afnemen?

Ik heb dat al een paar keer gemeld aan de beheerders van die site, want dat slaat inderdaad nergens op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
43 minuten geleden, Pitpoint_BE zei:

Ik heb dat al een paar keer gemeld aan de beheerders van die site, want dat slaat inderdaad nergens op.

Misschien doelen ze meer op het feit dat er geen fysieke handeling nodig is om die omschakeling te faciliteren voor voertuiggebruik zoals dat nodig is bij een boiler, fornuis,.... Je kunt nu toch ook gewoon H- of L-gas tanken, en de motorsoftware zelf de motor afregelt in functie van de kwaliteit van het gas. En ik betwijfel of er voor de drukopvoerinstallatie in de CNG-stations uitmaakt welk gas die comprimeren tot 200+ bar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze morgen hier (Esso Kielsbroek) getankt: Prijs: 1.180 €/kg  :S

Trouwens, pomp 7 had geen goesting om haar ding te doen, vertikte het om te starten (2 pogingen). Dan maar overgeschakeld naar pomp 8.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Lange_666 zei:

Dat zijn precies Hollandse prijzen ! Met het grote verschil dat het hier in Kielsbroek om H-gas gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, Lange_666 zei:

Trouwens, pomp 7 had geen goesting om haar ding te doen, vertikte het om te starten (2 pogingen). Dan maar overgeschakeld naar pomp 8.

Je had beter doorgereden naar pomp ... 10 of 11 😎

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb deze voormiddag bij Esso in Kielsbroek, Antwerpen getankt en de CNG-prijs staat daar momenteel op € 1,120/kg.

Dus, blijkbaar leest Maes Oil hier mee want dat tankstation is van hen, zoals je in de volgende URL ook kan zien.

https://www.maes-oil.be/nl/tankstation/antwerpen-kielsbroek-esso/

Na iets meer dan 100 km afgelegd te hebben met dat CNG van Kielsbroek ben ik zeer tevreden want mijn verbruik is slechts één streepje geminderd.

Foto's die ik gemaakt heb, zijn voor later als ik terug WiFi heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Proximus Fon wordt afgeschaft vanaf 1 januari 2019 en ik heb dus Smart WiFi gebruikt om m'n foto te uploaden ( moest mijn login aanpassen, veranderen naar @proximuswifi.be , maar zit voor mijn gewoon telefoongebruik, sms en 4G bij Mobile Vikings ). Dus hier zijn de foto's. En ja, mijn Skoda is weer heel vuil. Ik had geen goesting om 'm te wassen. 't is tenslotte winter en de wegen hier op de boerenbuiten zijn altijd vuil want de bieten worden op het veld bijeengedaan.

Ik heb bij Esso Kielsbroek 17,03 kg kunnen tanken, en ge kunt er ook Esso Extras-punten mee verzamelen (Esso Extras-kaart eerst insteken en dan pas de betaalkaart).

2018-12-08ste_11u51m22.jpg2018-12-08ste_11u52m26.jpg

2018-12-08ste_11u52m04.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

1,180€/Kg was wat veel als je net aan de overkant voor 1,020€/Kg kan tanken en dan nog voor gas van hogere kwaliteit.

1,120€/Kg trekt er al beter op maar toch nog altijd 10c/Kg duurder voor gas van een lagere kwaliteit.

Hun pompdruk is wel veel beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Lange_666 zei:

1,180€/Kg was wat veel als je net aan de overkant voor 1,020€/Kg kan tanken en dan nog voor gas van hogere kwaliteit.

1,120€/Kg trekt er al beter op maar toch nog altijd 10c/Kg duurder voor gas van een lagere kwaliteit.

Hun pompdruk is wel veel beter.

In mijn geval (17,03 kg) bedraagt het verschil slechts 1,70 Euro (19,07 - 17,37). Maar zoals je zelf aanhaalt - de pompdruk is veel beter bij Esso - wordt dit volledig tenietgedaan want ik zal meer kilometers afleggen dan als ik bij Total aan de overkant getankt had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen