Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Esso Pitpoint Kielsbroek (H-Gas)

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Lange_666 zei:

Aha, het Esso station dus tegenover Total Hoboken dus waar je H+ CNG kan tanken. Interessant.

Dan zal ik de volgende keer toch beter moeten rondkijken want ik heb in die omgeving namelijk geen Esso-station gezien. Of ligt dat ergens verstopt, achterin?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Pitpoint_BE zei:

Ter info: vanaf vrijdag tank je bij Pitpoint Kielsbroek H-gas.

PitPoint Kielsbroek
Kielsbroek 1

2020 Antwerpen

https://www.pitpoint.be/cng-tanken/

AutoennozzleCNG-1920X550-1024x293.jpg

dat is super, de eerste H gas net in antwerpen en is het klaar vroeger als verwacht, bedankt Infrax

aangepast door niko
  • Vind ik leuk 2

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/5/2018 om 18:56, Lange_666 zei:

Er moest iets gebeuren met Total dat H+CNG levert aan 0,990 op slechts een steenworp afstand.

Je kan dan moeilijk L-gas blijven afleveren aan 0,970.

Ben benieuwd naar de prijs van dat H gas bij den Esso (sorry...PitPoint)...

Zij deden dat al eerder door het gas niet rechtstreeks van het net te pakken, maar met tankwagens aangeleverd product.

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/5/2018 om 18:56, Lange_666 zei:

Ben benieuwd naar de prijs van dat H gas bij den Esso (sorry...PitPoint)...

Gisteren wezen tanken: 0,98. Voor die éne centiem moet je het niet doen, maar was gewoon benieuwd naar de kilometers die we er mee gaan afleggen: is ons eerste H-gas in de Touran.
Volgende keer als we in de buurt zijn, naar Total en dan vergelijken ?
Wel een zeer vlot aan- en afkoppelend pistool.  

aangepast door JoBé
  • Bedankt 1

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Op ‎1‎/‎06‎/‎2018 om 10:01, Pitpoint_BE zei:

Interessant artikel voor de hele markt, en wat er de komende jaren gebeurt re H-gas.

https://www.gasverandert.be/nl

Interessant stukje:

"De gasconversie betreft alleen aardgas. Het gaat niet over gas in flessen (propaan of butaan), noch over gas bestemd voor voertuigen (CNG, LPG)."

(Hier terug te vinden)

Lijkt me toch bizar, aangezien de meeste stations hun aardgas gewoon van het net afnemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, nonzerosumgame zei:

Interessant stukje:

"De gasconversie betreft alleen aardgas. Het gaat niet over gas in flessen (propaan of butaan), noch over gas bestemd voor voertuigen (CNG, LPG)."

(Hier terug te vinden)

Lijkt me toch bizar, aangezien de meeste stations hun aardgas gewoon van het net afnemen?

Het betreft hier weeral de zoveelste journalist die van toeten of blazen weet !!! Uiteraard gaat dit niet over LPG.

Maar ik veronderstel dat de betreffende auteur van dat artikel niet weet dat CNG aardgas is.

De gasconversie betreft dus wel degelijk voertuigen die rijden op CNG. Het zou ook kunnen dat de auteur wil zeggen dat CNG-voertuigen niet moeten aangepast worden. Als hij of zij het zo bedoelt, dan is het artikel juist.

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, muscles zei:

Het betreft hier weeral de zoveelste journalist die van toeten of blazen weet !!! Uiteraard gaat dit niet over LPG.

Maar ik veronderstel dat de betreffende auteur van dat artikel niet weet dat CNG aardgas is.

De gasconversie betreft dus wel degelijk voertuigen die rijden op CNG. Het zou ook kunnen dat de auteur wil zeggen dat CNG-voertuigen niet moeten aangepast worden. Als hij of zij het zo bedoelt, dan is het artikel juist.

Aangezien het hier niet om een journalistiek stuk gaat maar om een informatieve website die uitgaat van de overheid en de gassector zelf mag ik hopen dat je laatste zin klopt...?

De formulering zou wat duidelijker kunnen, maar ik ga er ook van uit dat men hier bedoelt dat aardgasvoertuigen in tegenstelling tot vaste installaties geen bijkomende controle of aanpassing nodig hebben...

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Gastanker zei:

Aangezien het hier niet om een journalistiek stuk gaat maar om een informatieve website die uitgaat van de overheid en de gassector zelf mag ik hopen dat je laatste zin klopt...?

De formulering zou wat duidelijker kunnen, maar ik ga er ook van uit dat men hier bedoelt dat aardgasvoertuigen in tegenstelling tot vaste installaties geen bijkomende controle of aanpassing nodig hebben...

Ik lees het ook zo als jij, maar kon het niet zo goed formuleren... de warmte... :)  of maandagmorgend.... :D 

Geen journalist dus, wel een medewerker van "gasverandert.be".

Bij "Partners" staat :

Deze website kwam tot stand dankzij de samenwerking tussen verschillende partijen :

de FOD Economie,

het Vlaamse

en Waalse Gewest

en het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest,

Synergrid (de Federatie van de Belgische netbeheerders van elektriciteit en aardgas)

en gas.be (de Federatie van de Belgische distributie- en transportnetbeheerders van gas).

Op die bladzijde vind je ook de "Communicatiekit"  (hoe verzinnen ze zo'n naam).   https://www.gasverandert.be/nl/partners     (onderaan Communicatiekit) 

Dat blijkt dan weer iets in Google Drive te zijn, met een hele hoop "documentatie".   https://drive.google.com/drive/folders/0B6xwmzsHL_Y-OGU2UUgzSGgwWVk    (al geselcteerd naar het Nederlands, maar ook beschikbaar in het Frans, Duits en Engels)

Onder andere FAQ's met daarin de verduidelijking ivm CNG, LPG, propaan / butaan in flessen.

Zie aanhangsel met de vraag en antwoord.  Daaruit blijkt dat de auteur echt wel weet waarover hij / zij spreekt.

Doc1.docx

Ik denk dat het de moeite loont om eens heel die site te doorbladeren.

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Vandaag eens aan dit station gaan tanken ipv de buren vd Total maar de prijs was wel 1,08 per kg al was vulling wel ok.

Jammer dat er prijstechnisch niet meer concurrentie is tss beide.

Total nu H+ aan 0,99 en Total H gas aan 1,08.

Al was vulling laatste keer bij Total erg matig wat herleidde in een voordeel van niks qua rijbereik tov L-gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/8/2018 om 22:40, Bjorn ecofuel zei:

Total nu H+ aan 0,99 en Total H gas aan 1,08

"Esso H-gas @ 1,08" was de bedoeling neem ik aan ?

Op 5/8/2018 om 22:40, Bjorn ecofuel zei:

Al was vulling laatste keer bij Total erg matig wat herleidde in een voordeel van niks qua rijbereik tov L-gas

??? ? 

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook maar eens langs Hoboken gereden (en dan door de LEZ van Antwerpen, want dat was ook alweer jaren geleden dat we daar nog eens mochten rijden). 1.08 €/kg, maar de pomp had precies van die gesneden broden van Johan Museeuw gekregen, want die kreeg 12.8 kg (op de kop) in de tanks voorzien voor 11.8 kg gepropt. Gaskwaliteit werd door de boordcomputer als 100% beschouwd.

Als je in die buurt bent, wat te doen, Pitpoint of Total? Heb eerst bij Total gestaan, maar daar stond het aan 0.98€, dus ik was in de veronderstelling dat het L-gas was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...