dirk Geplaatst: 29 mei 2018 Delen Geplaatst: 29 mei 2018 Wat een gemiste kans van SHELL. Geen cng te verkrijgen in LNG station. Bij de meeste LNG stations is cng te verkrijgen,maar bij een nieuw station in Herstal van SHELL geen cng. Er zijn zo al weinig stations eens Brussel gepasseerd. https://www.transport-online.nl/site/91749/shell-opent-eerste-lng-tankstation-voor-vrachtwagens-in-belgie/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 29 mei 2018 Delen Geplaatst: 29 mei 2018 Spijtig inderdaad, zou anders (vermoed ik) weer een extra station met H(+?) gas zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 mei 2018 Delen Geplaatst: 29 mei 2018 1 uur terug, dirk zei: Wat een gemiste kans van SHELL. Geen cng te verkrijgen in LNG station. Bij de meeste LNG stations is cng te verkrijgen,maar bij een nieuw station in Herstal van SHELL geen cng. Er zijn zo al weinig stations eens Brussel gepasseerd. https://www.transport-online.nl/site/91749/shell-opent-eerste-lng-tankstation-voor-vrachtwagens-in-belgie/ Ik dacht net hetzelfde toen ik het artikel las op TankPro. Omwille van het feit dat daar enkel LNG verkrijgbaar is heb ik besloten dat artikel hier niet op het forum te plaatsen. Onze Waalse CNG-rijders zullen ook niet gelukkig zijn met die beslissing van Shell, vooral die van de provincie Luik dan. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 29 mei 2018 Delen Geplaatst: 29 mei 2018 Laten we hopen dat ze snel op deze beslissing terugkomen en alsnog CNG gaan aanbieden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 16 oktober 2018 Delen Geplaatst: 16 oktober 2018 Op 29/5/2018 om 21:20, Kris81 zei: Laten we hopen dat ze snel op deze beslissing terugkomen en alsnog CNG gaan aanbieden. Ik vrees dat dit zo gaat blijven, dat Shell beslist heeft dat dit tankstation enkel bestemd is voor vrachtwagens. Je zou al een online petitie moeten organiseren om Shell op andere gedachten te brengen. Ondertussen zijn de bouwplannen van andere LNG-tankstations voor België bekendgemaakt op de NGVA-site: G&V Antwerpen (LNG), Kaai 528, 2030 Antwerpen. Remitrans/AS24 (LNG) IZ 2, Pamelstraat oost 456, 9400 Ninove. UHODA Brucargo (CNG & LNG), Vliegveld 708, 1931 Steenokkerzeel. Pitpoint LAR Rekkem (LNG), Lar 3, 8930 Menen: opening voorzien voor april 2019. Pitpoint Hognoul (LNG), Rue de Bruxelles 58, 4342 Awans Shell Maasmechelen (LNG), 3630 Maasmechelen: open sinds 17 januari 2019. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 24 januari 2019 Delen Geplaatst: 24 januari 2019 Shell opent zijn tweede LNG-station in Maasmechelen 17 januari 2019 - Bron: Shell - Foto: Shell Brussel - Na de inhuldiging van het allereerste LNG-station (vloeibaar aardgas) in Herstal in mei 2018 kondigde Belgian Shell N.V. de opening aan van haar tweede LNG-station op de site van Maasmechelen. Een derde station wordt binnenkort ingehuldigd in Rekkem. "Dankzij de zachte winter, zijn de werkzaamheden op de site van ons Shell-station in Maasmechelen sneller gevorderd dan verwacht. We hebben groen licht gekregen om het station dinsdag te openen”, vertelt Laurent Charlot, directeur Belux, Shell Fleet Solutions. “We zijn erg blij dat we onze eerste klanten mogen verwelkomen in dit gloednieuwe station en we hopen onze derde site in Rekkem later dit jaar te kunnen openen.” Het nieuwe LNG-station van Shell bevindt zich op het volgende adres: Slakweidestraat 40c, 3630 Maasmechelen. Het omvat 2 LNG-pompen, 5 AdBlue-pompen, 2 IGO-pompen en 6 AGO-pompen. Energietransitie: LNG bekleedt een centrale positie in het aanbod van Shell Shell heeft de ambitie om tijdens de energietransitie een leidende rol in the nemen. Het openen van nieuwe LNG-stations in Europa is een belangrijk onderdeel in deze strategie. “Terwijl ons station in Herstal een belangrijke eerste stap was in de uitbreiding van ons netwerk van LNG-stations in Europa, willen we voldoen aan de groeiende vraag van onze klanten”, vervolgt Laurent Charlot. “Tegelijkertijd komt onze uitbreidingsstrategie voor LNG-stations ook tegemoet aan de dringende noodzaak om de milieuvoetafdruk van de transportsector te verkleinen, aangezien LNG een schonere verbranding biedt dan diesel en minder zwavel, stikstofoxiden en fijnstof produceert. Het is dan ook onze plicht om ons LNG-aanbod te versterken.” Helaas is ook hier geen CNG te verkrijgen. Blijkbaar is het bedoeling van Shell (bedrijf Shell zelf) om enkel LNG te verkopen. De enige Shell-stations, die wel CNG verkopen en in de toekomst zullen gaan verkopen, zijn eigendom van G&V. Het Shell-Truckstation in Herstal (postnummer 4040) bevindt zich op dit adres: Rue de Hermée 201, Herstal. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 24 januari 2019 Delen Geplaatst: 24 januari 2019 lap, ik al blij, een LNG, en dus ook CNG H+ station in de buurt waar mijn vrouw 1x per week moet zijn..... Lees ik dat laatste zinnetje..... autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht muscles Geplaatst: 8 februari 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 8 februari 2019 PitPoint.LNG bouwt LNG-locatie bij Total-station in België Vrijdag 8 februari 2019 om 08:07 - Bron: TankPro De bouw van het eerste LNG-tankstation van PitPoint.LNG in België is van start gegaan. Klanten van de bestaande Total-locatie in Rekkem kunnen vanaf april terecht voor het tanken van vloeibaar aardgas. Het tankstation ligt bij het transportcentrum LAR Menen. Het tankstation in Rekkem is de vijfde LNG-locatie die PitPoint.LNG opent. Na de realisatie van vier LNG-stations op logistieke knooppunten in Nederland, wil PitPoint.LNG nu een volgende stap zetten op weg naar het neerzetten van een internationaal dekkend netwerk in Noordwest-Europa. LNG, ook wel bekend onder de naam vloeibaar aardgas, is een alternatief voor zwaar vrachtverkeer en voor de scheepvaart. Rijden op LNG leidt tot minder uitstoot van schadelijke stoffen en minder geluidsoverlast. In België is de accijns op LNG lager dan in Nederland. Bij vervoer in Duitsland profiteren transporteurs van de Duitse Maut-vrijstelling die sinds 1 januari 2019 geldt voor vrachtwagens op LNG en CNG. Debat accijnsteruggaafregeling De vaste Kamercommissie Financiën in de Tweede Kamer debatteert op woensdag 13 februari over het niet verlengen van de LNG-accijnsteruggaafregeling in Nederland. Eind vorig jaar werd door de Tweede Kamer een motie aangenomen die oproept om tot een oplossing te komen voor het niet doorzetten van de regeling die LNG als alternatieve brandstof voor diesel moet stimuleren. Steve Taets van Primagaz kijkt uit naar de opening van het nieuwe LNG-tankstation in Rekkem. “Als propaanspecialist transporteren wij in toenemende mate op LNG. Wij werken voor het vervoer samen met transporteurs, die bewust ook kiezen om in LNG-trucks te investeren. Wij leggen dat niet op, maar verlangen wel van onze samenwerkende transporteurs dat zij zich maximaal inzetten voor een duurzaam en schoon transport.” Samenwerking in de keten PitPoint.LNG werkt bij zijn ambitie om de transportsector internationaal verder te vergroenen nauw samen met truckfabrikanten, transporteurs, overheden en andere partijen in de brandstofketen. “Wij willen met z’n allen richting schoon vervoer, maar kunnen dit niet alleen bereiken”, zegt Koen Martens, Sales Manager België van PitPoint.LNG. “Enkel door samenwerking in de hele keten kunnen wij dit mogelijk maken. De realisatie van het nieuwe LNG-tankstation in België is een mooi voorbeeld daarvan.” 3 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
G-007 Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Donderdag 6 Juni opening LNG - tankstation te Rekkem. Zeer spijtig dat er geen CNG pomp geplaatst werd. Ligt op een boogscheut van de E17 en op luttele kilometers van de schreve ( West-Vlaams voor de Franse grens). Iedereen die naar Frankrijk moet zou in Rekkem stoppen om H+gas te tanken. Op de terugweg hetzelfde. Dan heeft Romac Fuels in Veurne niet ver van de E40 (A16) daar beter over nagedacht. 2 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 11 juni 2019 Delen Geplaatst: 11 juni 2019 12 uren geleden, G-007 zei: Donderdag 6 Juni opening LNG - tankstation te Rekkem. Zeer spijtig dat er geen CNG pomp geplaatst werd. Ligt op een boogscheut van de E17 en op luttele kilometers van de schreve ( West-Vlaams voor de Franse grens). Iedereen die naar Frankrijk moet zou in Rekkem stoppen om H+gas te tanken. Op de terugweg hetzelfde. Dan heeft Romac Fuels in Veurne niet ver van de E40 (A16) daar beter over nagedacht. Het toevoegen van (L-)CNG is nog steeds een optie, die we blijvend evalueren. --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 11 juni 2019 Delen Geplaatst: 11 juni 2019 3 uren geleden, Pitpoint_BE zei: Het toevoegen van (L-)CNG is nog steeds een optie, die we blijvend evalueren. G-007 bedoelt eigenlijk dat H+ tanken interessant zou zijn om toch wat meer bereik te hebben in Frankrijk waar het maar triest gesteld is met het aantal CNG-stations. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 11 juni 2019 Delen Geplaatst: 11 juni 2019 14 minuten geleden, Mylan1999 zei: G-007 bedoelt eigenlijk dat H+ tanken interessant zou zijn om toch wat meer bereik te hebben in Frankrijk waar het maar triest gesteld is met het aantal CNG-stations. We zeggen hetzelfde hoor ? 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 11 juni 2019 Delen Geplaatst: 11 juni 2019 Aah omdat je L-CNG zei ? (hoewel ik me net bedenk dat overal in West-Vlaanderen er toch H-gas verdeeld wordt) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Gastanker Geplaatst: 11 juni 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 11 juni 2019 3 uren geleden, Mylan1999 zei: Aah omdat je L-CNG zei ? (hoewel ik me net bedenk dat overal in West-Vlaanderen er toch H-gas verdeeld wordt) Ik denk dat we L-CNG moeten interpreteren als een originele afkorting van CNG uit LNG... Hoe dan ook @Pitpoint_BE stop met evalueren en plaats gewoon die pomp. Aan mij zal je alvast een vaste klant hebben! 2 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 12 juni 2019 Delen Geplaatst: 12 juni 2019 10 uren geleden, Gastanker zei: Ik denk dat we L-CNG moeten interpreteren als een originele afkorting van CNG uit LNG... Hoe dan ook @Pitpoint_BE stop met evalueren en plaats gewoon die pomp. Aan mij zal je alvast een vaste klant hebben! Pffft het wordt ingewikkeld ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 12 juni 2019 Delen Geplaatst: 12 juni 2019 16 uren geleden, Gastanker zei: Ik denk dat we L-CNG moeten interpreteren als een originele afkorting van CNG uit LNG... Hoe dan ook @Pitpoint_BE stop met evalueren en plaats gewoon die pomp. Aan mij zal je alvast een vaste klant hebben! OK! Leg je 50% bij? ? 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
G-007 Geplaatst: 12 juni 2019 Delen Geplaatst: 12 juni 2019 6 uren geleden, Pitpoint_BE zei: OK! Leg je 50% bij? ? Wij zijn consumenten en geen aandeelhouder van Total. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wimdc Geplaatst: 13 juni 2019 Delen Geplaatst: 13 juni 2019 Gisteren reportage over LNG op Kanaal-Z: https://www.gas.be/nl/nieuwsberichten/kanaalzjuni Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 13 juni 2019 Delen Geplaatst: 13 juni 2019 16 uren geleden, G-007 zei: Wij zijn consumenten en geen aandeelhouder van Total. Grapje he. 2 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Ivivke Geplaatst: 13 juni 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 13 juni 2019 4 uren geleden, Pitpoint_BE zei: Grapje he. Misschien minder grappig als jullie of een van de firma's zouden kiezen om een coöperatieve te worden .... als er ooit een geldomhaling nodig zou zijn of om meer te kunnen investeren ... vele kleintjes maken een groot ... . Als het met andere energiebronnen kan ( elektriciteit- en aardgasverdelers zoals er zijn ' ........ ') waarom dan niet met zulke initiatieven alternatieve brandstoffen aanbieden. Het moet niet altijd vanuit de overheid/privé-grootkapitalisten komen, soms zijn burgerinitiatieven evengoed. Allee, het is maar een idee he ... gr, Ive 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen