marki Geplaatst: 24 mei 2018 Delen Geplaatst: 24 mei 2018 Ben serieus aan het overwegen om een Skoda Kodiaq 2.0 Tsi aan te kopen en te laten omzetten op Cng . De inbouw is goed te doen omdat er heel wat ruimte is voorzien in de koffer , zodanig dat het bijna niet opvalt dat er een inbouw is . Zijn er mensen met ervaring met inbouw of andere ervaringen . Groeten Marc 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 24 mei 2018 Delen Geplaatst: 24 mei 2018 Nee, ikzelf heb geen ervaring met inbouw van een CNG-installatie. Maar ik vind wel dat je een goede keuze gemaakt hebt want de Skoda Kodiaq is een prachtige wagen. Voor mezelf is de Kodiaq wat te groot, denk ik. Ik heb 'm al verschillende keren van ver gezien, al rijdend en geparkeerd (op 200 m van de openbare weg), maar nog niet van dichtbij. De Karoq vind ik ook mooi maar daar heb ik er nog niet zoveel van gezien. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 24 mei 2018 Delen Geplaatst: 24 mei 2018 @marki ik raad je aan om contact te zoeken met een erkende installateur om de opties te bekijken. Eentje die ik kan aanraden is bv. Drive Systems uit Tienen of AGS in Olen. AGS doet bv. de CNG-ombouw van de Suzuki Vitara voor Suzuki en is recent ook plaatser geworden voor SsangYong XLV Beide firma's adviseren je wat wel en niet kan, ze hebben verschillende merken tanks. Bekijk zeker dat je genoeg CNG aan boord kan krijgen, zonder al te veel ruimteverlies. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 24 mei 2018 Delen Geplaatst: 24 mei 2018 Een andere goede ombouwer in Nederland is “Prins” zij zijn onderdeel van westport. Zij bouwen momenteel veel transporters om met behoud van garantie. Ook zijn zij betrokkem geweest bij de Volvo op CNG. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 24 mei 2018 Delen Geplaatst: 24 mei 2018 32 minuten geleden, Groengas zei: Een andere goede ombouwer in Nederland is “Prins” zij zijn onderdeel van westport. Zij bouwen momenteel veel transporters om met behoud van garantie. Ook zijn zij betrokkem geweest bij de Volvo op CNG. Tja, Prins is de producent van de CNG-injectiesystemen zoals je dat kan zien op de site van AGS Olen. Drive Systems in Tienen daarentegen gebruikt injectoren van BRC, lees ik tot nu toe. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 24 mei 2018 Delen Geplaatst: 24 mei 2018 Klopt, probleem is dat vaak nog niet die specifieke modellen beschikbaar zijn bij Prins of BRC. Een installateur kan hier dus best bij adviseren. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marki Geplaatst: 25 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2018 bedankt voor de info , ik stuur mails om te kijken hoe en wat het kost . Zelf had ik al een prijs van de firma 'Vanmeenen in Eeklo ' . Ik zou er een afstand van 300 km kunnen mee doen , en de kostprijs zou op € 5400 komen . Ik wacht de andere af wat ze te vertellen hebben en ga eens een testritje doen denk ik met de Kodiaq . Gr Marc 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 Dat is ook een gekende installateur in de regio. Succes en hou ons op de hoogte ? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 Ik heb ooit bij Vanmeenen mijn Suzuki samurai laten ombouwen naar LPG Prima installateur. Goede ervaring mee gehad. BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbob Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 Lees graag mee hier. Vind de Kodiaq ook een mooie ruime wagen. Waar je makkelijk cng kan bij steken. Zeker met die ruime koffer. Heb er al eens in gezeten. Zit zeer ruim en comfortabel. Nadeel is dat je zo lang moet wachten als je 1 bestelt, wegens het grote succes. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marki Geplaatst: 27 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2018 Ben langs geweest in de Skoda-garage, het is een fijne en ruime wagen met een afwerking op VW-niveau. Ben wel aan het twijfelen aangezien de 2.0 een Co2 heeft van 170 g, wat eigenlijk te hoog is en de 1.4 heeft nog rond de 140 g. Is niet echt gunstig, is zelfs meer dan de diesel waar ik nu mee rij. Als ik dan alles bij elkaar tel kom ik op de prijs van een Audi A4 G-tron en die heeft dan een uitstoot van 102 g, wat wel heel goed is. Is natuurlijk niet de ruimte van een Kodiaq, maar is wel volledig op gas en heeft een heel goed verbruik (5 kg) en dat zie ik de Kodiaq niet halen. Dus denk ik dat het ofwel een A4 zal worden of afwachten wat de markt zal brengen in de toekomst. Maar het is mogelijk om hem op CNG te plaatsen . 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 27 mei 2018 Delen Geplaatst: 27 mei 2018 Je vergelijking is niet helemaal eerlijk natuurlijk, als je louter naar de CO2-cijfers kijkt kun je net zo goed een VW Up! of een Polo in de vergelijking betrekken, die zullen beiden een lagere CO2 hebben. Plus je vergelijkt de benzinecijfers van de Skoda met de CNG-cijfers van de Audi (wat ook weer niet helemaal correct is natuurlijk ?). Niet dat ik een bepaalde voorkeur voor Skoda heb (of voor Audi) maar je moet wagens vergelijken op basis van wat ze zijn en wat ze jou kunnen bieden. Een Kodiaq kun je onmogelijk vergelijken met een Audi A4: beiden hebben ze hun voor- maar ook hun nadelen. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marki Geplaatst: 27 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2018 11 uren geleden, Golf Variant zei: Je vergelijking is niet helemaal eerlijk natuurlijk, als je louter naar de CO2-cijfers kijkt kun je net zo goed een VW Up! of een Polo in de vergelijking betrekken, die zullen beiden een lagere CO2 hebben. Plus je vergelijkt de benzinecijfers van de Skoda met de CNG-cijfers van de Audi (wat ook weer niet helemaal correct is natuurlijk ?). Niet dat ik een bepaalde voorkeur voor Skoda heb (of voor Audi) maar je moet wagens vergelijken op basis van wat ze zijn en wat ze jou kunnen bieden. Een Kodiaq kun je onmogelijk vergelijken met een Audi A4: beiden hebben ze hun voor- maar ook hun nadelen. Dat klopt wel wat je zegt, maar ga ik de Kodiaq op CNG kunnen bewijzen welke uitstoot die heeft op CNG ? En het verbruik van de Kodiaq zal ook een stuk hoger liggen ! En verbruik ook nog altijd 15 % benzine. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 27 mei 2018 Delen Geplaatst: 27 mei 2018 Ja maar wat ik bedoel is dat als je een bepaald (soort) voertuig wenst je dat voertuig niet mag vergelijken met een voertuig uit een totaal andere klasse. Als je met een Ferrari wenst rond te rijden dan weet je voordat je daar aan begint dat je dat meer zal kosten dan als je diezelfde rit doet met een Smart (om het helemaal belachelijk te maken)... De Kodiaq vergelijken met een A4 is een beetje zoals de A4 vergelijken met een Polo: je weet voor je er aan begint dat de A4 minder zal verbruiken dan een Kodiaq, maar je weet ook dat een Polo minder zal verbruiken dan een A4 (ter info een Polo op CNG heeft een gemiddelde uitstoot van 85 g CO2 per km). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbob Geplaatst: 27 mei 2018 Delen Geplaatst: 27 mei 2018 Natuurlijk gebruiken ze allebei dezelfde motor de g-tron a4 en kodiaq. Een 2.0, maar natuurlijk weegt de kodiaq veel meer en vangt hij meer wind dan de a4 gtron. De reden dat ik de G-tron genomen heb is dat hij een 2.0 motor heeft en de andere octavia, golf, leon niet heeft. En dat hij grotere cng tanks heeft dan de andere dus normaal meer zou moeten kunnen rijden op cng. Maar de hoofdzakelijk reden is echt die 2.0 motor. Ik kom van een Mitsubishi outlander suv met 7pl met 2.2 turbo diesel. Dan ga je niet snel terug naar een 1.4 110pk motor zeker als je nogal veel snelweg doet zou ik dit zeker aanvoelen. En zou ook meer verbruiken. Nu rij ik met de wagen van mijn vader een 1.6 benzine en die verbruikt op de snelweg echt veel. 9à 11l aan 120km/u . En is dan nog maar een berlingo. Met mijn grote outlander was dit maar rond de 7l En je hebt toch echt wel veel meer problemen om op de snelweg te geraken als het druk is. Want tegen dat dit voertuig aan 120 is. Waar ik ook mee test gereden heb was de Vitara 1.4 sport. 140pk Ik moet zeggen deze reed zeer aangenaam en echt sportief. Zeker de korte sportieve versnellingsbak. Maar nadeel was als je daar moest cng inbouwen was je koffer bijna volledig weg en had je nog niet echt een grote cng tank. De afwerking was natuurlijk ook dat niet. Maar de prijs was wel zeer goed natuurijk. En deze kleine sportieve suv verkocht natuurijk als zoete broodjes. Je moet natuurlijk zelf aanvoelen wat voor jou het belangrijkste is. Wat ik natuurlijk ga missen en zal moeten wennen is dat ik veel lager ga zitten. Maar mijn rijbereik gaat ongeveer hetzelfde zijn als mijn diesel. Hopelijk heb ik hem gauw en wordt hij niet met nog eens een maand vertraagd geleverd. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marki Geplaatst: 28 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2018 22 uren geleden, Golf Variant zei: Ja maar wat ik bedoel is dat als je een bepaald (soort) voertuig wenst je dat voertuig niet mag vergelijken met een voertuig uit een totaal andere klasse. Als je met een Ferrari wenst rond te rijden dan weet je voordat je daar aan begint dat je dat meer zal kosten dan als je diezelfde rit doet met een Smart (om het helemaal belachelijk te maken)... De Kodiaq vergelijken met een A4 is een beetje zoals de A4 vergelijken met een Polo: je weet voor je er aan begint dat de A4 minder zal verbruiken dan een Kodiaq, maar je weet ook dat een Polo minder zal verbruiken dan een A4 (ter info een Polo op CNG heeft een gemiddelde uitstoot van 85 g CO2 per km). klopt wel, ik ga deze wagens zeker als zelfde aanschouwen en dat de Kodiaq een groter verbruik zal hebben... daar kan ik ook mee leven. Het heeft zijn voor- en nadeel, en dat zal met de A4 ook wel zijn. Fiscaal gezien als ik de auto inschrijf, is een A4 duidelijk gunstiger... en dat heeft te maken met de hoge Co2 van de Kodiaq en dus niet met het verbruik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marki Geplaatst: 28 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2018 19 uren geleden, Cyberbob zei: Natuurlijk gebruiken ze allebei dezelfde motor de g-tron a4 en kodiaq. Een 2.0, maar natuurlijk weegt de kodiaq veel meer en vangt hij meer wind dan de a4 gtron. De reden dat ik de G-tron genomen heb is dat hij een 2.0 motor heeft en de andere octavia, golf, leon niet heeft. En dat hij grotere cng tanks heeft dan de andere dus normaal meer zou moeten kunnen rijden op cng. Maar de hoofdzakelijk reden is echt die 2.0 motor. Ik kom van een Mitsubishi outlander suv met 7pl met 2.2 turbo diesel. Dan ga je niet snel terug naar een 1.4 110pk motor zeker als je nogal veel snelweg doet zou ik dit zeker aanvoelen. En zou ook meer verbruiken. Nu rij ik met de wagen van mijn vader een 1.6 benzine en die verbruikt op de snelweg echt veel. 9à 11l aan 120km/u . En is dan nog maar een berlingo. Met mijn grote outlander was dit maar rond de 7l En je hebt toch echt wel veel meer problemen om op de snelweg te geraken als het druk is. Want tegen dat dit voertuig aan 120 is. Waar ik ook mee test gereden heb was de Vitara 1.4 sport. 140pk Ik moet zeggen deze reed zeer aangenaam en echt sportief. Zeker de korte sportieve versnellingsbak. Maar nadeel was als je daar moest cng inbouwen was je koffer bijna volledig weg en had je nog niet echt een grote cng tank. De afwerking was natuurlijk ook dat niet. Maar de prijs was wel zeer goed natuurijk. En deze kleine sportieve suv verkocht natuurijk als zoete broodjes. Je moet natuurlijk zelf aanvoelen wat voor jou het belangrijkste is. Wat ik natuurlijk ga missen en zal moeten wennen is dat ik veel lager ga zitten. Maar mijn rijbereik gaat ongeveer hetzelfde zijn als mijn diesel. Hopelijk heb ik hem gauw en wordt hij niet met nog eens een maand vertraagd geleverd. Wat betreft het lager zitten zal het inderdaad aanpassen zijn, rij nu met een Espace initiale en die zit lekker hoog en heel ruim... maar kan thuis CNG tanken aan €0,5 en dat is dan toch weer een groot verschil dan de 1,34 voor diesel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 28 mei 2018 Delen Geplaatst: 28 mei 2018 @marki ik raad je aan je Kodiaq dadelijk om te bouwen voordat je hem gaat inschrijven, zo dien je geen BIV te betalen 2 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 22 augustus 2018 Delen Geplaatst: 22 augustus 2018 @marki en wat heb je beslist? Heb je iets van een kostprijs kunnen bekomen voor inbouw bij een Kodiaq? En dan hoop ik dat de trekhaak en de 7 plaatsen mogen blijven! Want dat is onze zorg en vraag bij elk model ... ? Als ik een raming maak van cng inbouwen en neem 5000 euro kost dan heb ik een geldelijk profijt van 600 euro na 5 jaar. ( heel ruwe cijfers met ons verbruik en km/jaar aan huidige prijzen want ik kan niet voorspellen wat de stijging gaat zijn van de gasprijzen ) De inbouw wordt hier deftig in vraag gesteld en een vervolg op cng eveneens ... . Electriciteit is ook nog niet op punt en waterstof ook pas binnen dit en enkele jaren .... gr, Ive Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marki Geplaatst: 22 augustus 2018 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2018 Dag Ive , de inbouw zou €5500 kosten en de 7 zit dat zat er niet in , had ik ook niet nodig . Het is een triest verhaal de CNG , ik heb 3 Cng gereden en zelfs een station zodat ik thuis kan tanken ....helaas zijn er als maar minder en minder modellen te vinden . Ik heb een grote wagen nodig met veel plaats aangezien ik bij de 2 meter ben enzo verder . Ik heb 2 tal weken een V klasse gekocht (lichte vracht ) en betaal € 150 taks en heb een zee van ruimte en een mega grote koffer en een diesel ...... aan mij zal het niet liggen , maar als de constructeurs niet willen ...... mijn probleem is opgelost in ieder geval succes bij het vinden van een deftige gezinswagen ! Grtz ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen