Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen
Danny

Vakantie Spanje via Frankrijk

Recommended Posts

Bedankt voor dit reisverslag, dat kan mij in de toekomst nog van pas komen ! 

Hoe verklaar je het prijsverschil per kg tussen je eerste tankbeurten in Spanje en de tankbeurt in Madrid ?

Of heb ik iets over het hoofd gezien ?

@Danny Ik vind het eigenlijk best cool dat je met een Spaanse CNG-wagen naar Spanje rijdt. Allee, hij is zogezegd Spaans want eigendom van Volkswagen, maar op Wikipedia lees ik dat hij toch in alle geval gemaakt is in Spanje.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

1 uur terug, Danny zei:

@deverhelst De prijzen per KG zijn hier in Belgie ook verschillend in Hoboken betaal je €0.99/kg voor H+ en bij Dats betaal je €0.97/KG voor L gas.

2 cent verschil om van H+ naar L te gaan vind ik ook veel maar elk tankstation heeft zijn eigen prijzen..

In Girona en Castellon was het wel goedkoper maar daar konden er ook vrachtwagens en bussen tanken in Madrid niet, misschien krijgen ze er korting op omdat ze meer gas verkopen?? Dit is maar een speculatie...

Als je in de toekomst op vakantie gaat kunnen de prijzen wel anders zijn, op gibgas vind je de prijzen ook terug.

@muscles Dat klopt mijn wagen zou in Barcelona gemaakt zijn en de keuze om naar Spanje op vakantie te gaan is logisch als je een Spaanse vriendin hebt?

Aha, pero me parece muy grande la diferencia ! Yo tengo casa en la Marina Alta, justo a la frontera entre las provincias de Valencia y de Alicante. Voy a aparcar un coche en el aeropuerto de Alicante, estoy harto de viajar en coche. Pero no voy a excluir que un dia viajaremos otra vez con el Skoda Octavia que tengo en Belgica.

Por eso estoy esperando hasta cuando abren mas gasolineras donde  podemos coger GNC ! Un saludo desde Alicante y viva España !

41 minuten geleden, deverhelst zei:

Aha, pero me parece muy grande la diferencia ! Yo tengo casa en la Marina Alta, justo a la frontera entre las provincias de Valencia y de Alicante. Voy a aparcar un coche en el aeropuerto de Alicante, estoy harto de viajar en coche. Pero no voy a excluir que un dia viajaremos otra vez con el Skoda Octavia que tengo en Belgica.

Por eso estoy esperando hasta cuando abren mas gasolineras donde  podemos coger GNC ! Un saludo desde Alicante y viva España ! 

Vertaling : Aha, maar het verschil lijkt erg groot! Ik heb een huis in de Marina Alta, net aan de grens tussen de provincies Valencia en Alicante. Ik ga een auto parkeren op het vliegveld in Alicante, ik ben het zat om met de auto te reizen. Maar ik sluit niet uit dat we ooit weer zullen reizen met de Skoda Octavia die ik in België heb.

Dat is waarom ik wacht totdat er meer benzinestations open gaan waar we CNG kunnen tanken! Groeten uit Alicante en leve Spanje!

• Bedankt 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Mensen, die met vakantie naar Spanje vertrekken, hou er rekening mee dat er protesten zullen plaatsvinden tegen het massatoerisme: vooral dan in Mallorca, Barcelona, Valencia en de Balearen (Catalonië dus).

https://www.express.co.uk/news/uk/975990/spain-holiday-protest-tourist-majorca-barcelona-arran

independence-of-catalonia-2907992_1280.jpg

Hallo,

Danny verwijst in zijn verslag naar een station in Girona, Spanje. Is dat het GNF station in SALT?

Op de website staat vermeld dat je voor dat station een klantenkaart nodig hebt, maar die kan je als buitenlander niet aanvragen.

Kan iedereen er tanken? Of is er nog een ander station in Girona? Wij gaan in die omgeving op vakantie, dus zou handig zijn...

dank ! Lieven.

gerona.JPG.425ec071c208391f8273e69ede508d72.JPG

Edited by gentgas

3 uren geleden, gentgas zei:

Hallo,

Danny verwijst in zijn verslag naar een station in Girona, Spanje. Is dat het GNF station in SALT?

Op de website staat vermeld dat je voor dat station een klantenkaart nodig hebt, maar die kan je als buitenlander niet aanvragen.

Kan iedereen er tanken? Of is er nog een ander station in Girona? Wij gaan in die omgeving op vakantie, dus zou handig zijn...

dank ! Lieven.

gerona.JPG.425ec071c208391f8273e69ede508d72.JPG

Het gaat om een ander station die dat ik bedoel is net over de grens bij Frankrijk gelegen.

Op gibgas omschreven als:

Galp cng station

E17700 Girona

Crta N-II (la Jonquera)

Tanken gaat met een gewone bankkaart van hier

Hallo,

Je kan al onmiddellijk over de grens met Frankrijk tanken in La Jonquera (via uitrit 1 of 2 bereikbaar). Ligt op een locatie van een tankstation GALP, maar de pomp is uitgebaat door de groep HAM.

0,79 euro/kg.

Pitpoint geeft dit aan als een adres van Girona, maar dit is volgens mij verkeerd. Alhoewel de locatie in de pitpoint-app wel juist is als je in je GPS navigator van je GSM overneemt!