Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Aardgasrijder

Prijsverhoging CNG DATS

Recommended Posts

12 minuten geleden, Fred zei:

Beste,

De maximumprijs van diesel en benzine eind 2017 was 1,4 €/liter.

De maximumprijs van diesel en benzine nu is 1,5 €/liter (en gaat eind deze week wellicht nog stijgen).

Dus verhoging met 0,1 €/liter.

De prijs van CNG bij Dats (L-gas) eind 2017 was 0,92 €/kg.

De prijs van CNG bij Dats (L-gas) nu is 0,97 €/kg.

Dus verhoging met 0,05 €/kg.

Ik ga dus zeker niet klagen over de prijs van CNG. Het prijsverschil tussen CNG enerzijds en diesel-benzine anderzijds is wellicht nog nooit zo groot geweest.

Mvg,

Fred

Vanaf morgen, donderdag 17 mei 2018, is het al zover:

• Euro 95 E10 gaat van een maximumprijs van €1.500 naar €1.527, een stijging van 2,7 eurocent per liter.
  • Super 98 gaat van een maximumprijs van €1.581 naar €1,616, een stijging van 3,5 eurocent per liter.
  • Diesel blijft voorlopig nog op een maximumprijs staan van €1.502.

Aardolieprijzen-vanaf-2018-05-17de.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎16‎/‎05‎/‎2018 om 10:00, Korri zei:

Imog Harelbeke nog steeds 1,04€/kg gisteren, maar meestal zijn ze iets trager dan Dats om hun prijs aan te passen.

Vandaag nog steeds 1,04€! Alleen jammer dat de vulling tegenwoordig zo zwak is bij IMOG. Vroeger heb ik daar nog 18kg kunnen tanken in mijn tank van 15kg, nu nog nauwelijks 15kg...

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zopas gaan tanken bij Q8 Houthalen aan de prijs van 0.94/kg. Allen daarheen!

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Total Hoboken (H+) nog steeds 0,99. Getankt om 20:22 en ik stond er helemaal alleen 😉 (Enkel flikkenVWbus toegekomen net voor we vertrokken).

aangepast door JoBé
H+
  • Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren bij Gabriels in Merelbeke stond er nog 1.02.

Ik wou dit gisteren via het contactformulier van Dats24 aankaarten, maar kreeg telkens een foutmelding: je formulier is jammer genoeg niet verzonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
47 minuten geleden, Koen63 zei:

Gisteren bij Gabriels in Merelbeke stond er nog 1.02.

Ik wou dit gisteren via het contactformulier van Dats24 aankaarten, maar kreeg telkens een foutmelding: je formulier is jammer genoeg niet verzonden.

Vandaag - deze voormiddag - ben ik mijn boodschappen gaan doen in de Lidl in plaats van in de Colruyt. Het is daar immers ook veel goedkoper dan in de Colruyt. Ik heb dit echter niet gemeld aan de Colruyt.

Dit komt op hetzelfde neer. Als andere merken hun CNG aan een goedkopere prijs verkopen dan Dats24, waarom klagen? Ga daar tanken, en laat Dats24 met rust. Dats24 gaat zijn CNG-prijs heus niet verlagen als het elders goedkoper is. En je kan dit ook niet vergelijken met de benzineprijzen omdat daarop maximumprijzen gelden en vooral omdat er veel meer tankstations zijn die benzine en diesel verkopen dan CNG.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

DATS volgt volgens mij enkel de markt. Ik ga nu ook regelmatig tanken bij PitPoint in Kessel-Lo en ook daar is de prijs de laatste weken verhoogd. Stond tot gisteren 0.96.

Het heeft volgens mij helemaal niets te maken met een maatregel van de regering maar enkel een gevolg van de stijgende olieprijzen naar aanleiding van de spanningen in het Midden-Oosten.

Gas volgt in zekere mate die koerswijzigingen (is door een ingewikkelde formule gekoppeld) en daar zien wij nu de gevolgen van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren in Gent rooigemlaan nog steeds 0,999

En dit op 6 kilometer van een dats station

Concurrentie verzekerd

20180520_163526.jpg

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, dirk zei:

Concurrentie verzekerd

Allee, dan hebt ge toch alweer 1 euro en 6 cent en een halve cent uitgespaard als ge 15 kg getankt hebt. 😉

(1,07 - 0,999 = 0,071 x 15 = 1,065)

Naarmate ge meer aardgastanks hebt zoals in een VW Caddy en ge dan 26 of 34 kg kunt tanken, dan wordt het voordeel groter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, dirk zei:

Concurrentie verzekerd

Goed om te weten dat er in en rond Gent nog nieuwe CNG stations bijkomen. Echter op hun website is de prijs ondertussen al aangepast naar 1.04€ en dat maakt het verschil te klein met DATS om er de extra kms voor te doen. Zelfs met een Caddy Maxi.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 15-5-2018 om 18:03, fre zei:

ook in Torhout prijs CNG 1,07.... prijsverhoging te wijten aan het stijgen van de olieproducten 😞 (a ja, alles wordt doorgerekend aan de klant he) ...

Neen, de prijsverhogingen zijn te wijten aan accijnzen (meer dan 70%) en niets anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is er dan een accijnsverhoging doorgevoerd? Bij mijn weten niet.

Laatste verhoging was een indexatie van 1,60% op 1/1/2018 (clicquet aanpassingen buiten beschouwing gelaten).

Op CNG zelf is er geen accijns.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen