Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

chiptuning of niet??


balolis
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij rijden met een vw caddy v 2013. Op reis met caravan door Frankrijk had die behoorlijk wat moeite met de hellingen. 

Blijkbaar zou chiptuning een oplossing kunnen bieden, waardoor ik contact opnam met Heinz (op advies van de de vw garage), maar die raden dit dan weer af.. Iemand hieromtrent met meer inzicht/ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even kijken op het forum ivm met Powerbox tuning. Powerbox is van RaceChip (Duitse firma).

Caddy TGI staat er niet tussen maar @Aardgasrijder gebruikt die van de Golf (omdat zijn Skoda ook niet in de lijst staat), zelfde motor.

Moet voor de Caddy dus ook kunnen.

 

Powerbox-Tuning hebben wel de Caddy TGI (voor 2016) in aanbieding.

 

Voor de prijs kan je altijd eens proberen en indien niet OK, Powerbox ervan tussen en alles is weer als voorheen.

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, balolis zei:

Het is een caddy 2.0; Tsi vind ik niet terug, heb hem vanuit Duitsland ingevoerd in 2014.

TSI klopt inderdaad niet. De 2.0 TSI is de motor waarop deze gebaseerd is, maar op de Caddy van jou staat TGI (tenzij je extra betaald hebt om het weg te laten):

VW-Caddy-TGI-logo.jpg


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@balolis ik kan geen powerbox vinden voor de 2.0 TSI Ecofuel.
Chiptuning is zeker een optie, ik heb een powerbox en ben er tevreden van. Ik gebruik het extra vermogen enkel als ik het nodig heb, ik gebruik het niet om over de straat te scheuren, maar vooral in combinatie met mijn caravan.

De 2.0 motor in de Caddy heeft 110 Pk, ik weet niet welke turbo er in die wagen zit, daarvan is veel afhankelijk.

Met tuning kan je je koppel verhogen en het vermogen, ik zou rekenen binnen de veilige marges en een stijging van 20% is makkelijk realiseerbaar.

Ik kan echter geen info vinden over tuning bij een 2.0 motor, maar het is volgens mij wel mogelijk.

 


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Groengas zei:

De 2.0 is de oude motor, de voorloper van de 1.4 TGI. de 2.0 heet EcoFuel en geen TGI.

De 2.0 had 109 pk en heeft geen turbo, daarom is chip tuning ook niet mogelijk.

Al goed dat Groengas hier forumlid is ? ?

 

Volkswagen Aktien Geschellschaft moet het toch altijd moeilijk maken. Dat is toch nooit het geval geweest met TDI. Audi A3 TDI, VW Golf TDI, Caddy TDI, Skoda Superb TDI, Seat Ibiza TDI. Dus waarom geen Audi A3 TGI, Skoda Octavia TGI ???

ecofuel_logo.jpg

ecofuel_logo-2.jpg

vw_caddy_ecofuel_UK.jpg

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2018 om 22:40, muscles zei:

TSI klopt inderdaad niet. De 2.0 TSI is de motor waarop deze gebaseerd is, maar op de Caddy van jou staat TGI (tenzij je extra betaald hebt om het weg te laten)

Is het waar dat je extra moet betalen om de belettering weg te laten? Het omgekeerde is logischer want dan hebben ze minder werk.


VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Is het waar dat je extra moet betalen om de belettering weg te laten? Het omgekeerde is logischer want dan hebben ze minder werk.

Ik kan enkel spreken over de VW Golf, in de TGI uitvoering kun je niet kiezen voor de optie "Zonder model-en motoraanduiding" in de TSI uitvoering is dat een optie zonder meerkost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...