balolis Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 Wij rijden met een vw caddy v 2013. Op reis met caravan door Frankrijk had die behoorlijk wat moeite met de hellingen. Blijkbaar zou chiptuning een oplossing kunnen bieden, waardoor ik contact opnam met Heinz (op advies van de de vw garage), maar die raden dit dan weer af.. Iemand hieromtrent met meer inzicht/ervaring? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 (aangepast) Hier even kijken op het forum ivm met Powerbox tuning. Powerbox is van RaceChip (Duitse firma). Caddy TGI staat er niet tussen maar @Aardgasrijder gebruikt die van de Golf (omdat zijn Skoda ook niet in de lijst staat), zelfde motor. Moet voor de Caddy dus ook kunnen. Powerbox-Tuning hebben wel de Caddy TGI (voor 2016) in aanbieding. Voor de prijs kan je altijd eens proberen en indien niet OK, Powerbox ervan tussen en alles is weer als voorheen. 25 april 2018 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 @balolis is je Caddy een 1.4 of 2.0 Tsi? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
balolis Geplaatst: 25 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2018 Het is een caddy 2.0; Tsi vind ik niet terug, heb hem vanuit Duitsland ingevoerd in 2014. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 2 uren geleden, balolis zei: Het is een caddy 2.0; Tsi vind ik niet terug, heb hem vanuit Duitsland ingevoerd in 2014. TSI klopt inderdaad niet. De 2.0 TSI is de motor waarop deze gebaseerd is, maar op de Caddy van jou staat TGI (tenzij je extra betaald hebt om het weg te laten): Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 @balolis ik kan geen powerbox vinden voor de 2.0 TSI Ecofuel. Chiptuning is zeker een optie, ik heb een powerbox en ben er tevreden van. Ik gebruik het extra vermogen enkel als ik het nodig heb, ik gebruik het niet om over de straat te scheuren, maar vooral in combinatie met mijn caravan. De 2.0 motor in de Caddy heeft 110 Pk, ik weet niet welke turbo er in die wagen zit, daarvan is veel afhankelijk. Met tuning kan je je koppel verhogen en het vermogen, ik zou rekenen binnen de veilige marges en een stijging van 20% is makkelijk realiseerbaar. Ik kan echter geen info vinden over tuning bij een 2.0 motor, maar het is volgens mij wel mogelijk. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
balolis Geplaatst: 26 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2018 dank voor jullie reactie/info! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 De 2.0 is de oude motor, de voorloper van de 1.4 TGI. de 2.0 heet EcoFuel en geen TGI. De 2.0 had 109 pk en heeft geen turbo, daarom is chip tuning ook niet mogelijk. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 47 minuten geleden, Groengas zei: De 2.0 is de oude motor, de voorloper van de 1.4 TGI. de 2.0 heet EcoFuel en geen TGI. De 2.0 had 109 pk en heeft geen turbo, daarom is chip tuning ook niet mogelijk. Al goed dat Groengas hier forumlid is ? ? Volkswagen Aktien Geschellschaft moet het toch altijd moeilijk maken. Dat is toch nooit het geval geweest met TDI. Audi A3 TDI, VW Golf TDI, Caddy TDI, Skoda Superb TDI, Seat Ibiza TDI. Dus waarom geen Audi A3 TGI, Skoda Octavia TGI ??? 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht DeNbEiRe_84 Geplaatst: 26 april 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 26 april 2018 1 uur geleden, muscles zei: Volkswagen Aktien Geschellschaft moet het toch altijd moeilijk maken. Dat is toch nooit het geval geweest met TDI. Audi A3 TDI, VW Golf TDI, Caddy TDI, Skoda Superb TDI, Seat Ibiza TDI. Dus waarom geen Audi A3 TGI, Skoda Octavia TGI ??? G-Tron en G-TEC klinken toch een pak blitser dan TGI ? Misschien kan ik de lettercombinatie wijzigen en de T en de G wisselen 5 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 In mijn geval met powerbox komt dat in de buurt ? ( GTI ) 2 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 april 2018 Delen Geplaatst: 29 april 2018 Op 25-4-2018 om 22:40, muscles zei: TSI klopt inderdaad niet. De 2.0 TSI is de motor waarop deze gebaseerd is, maar op de Caddy van jou staat TGI (tenzij je extra betaald hebt om het weg te laten) Is het waar dat je extra moet betalen om de belettering weg te laten? Het omgekeerde is logischer want dan hebben ze minder werk. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 29 april 2018 Delen Geplaatst: 29 april 2018 4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Is het waar dat je extra moet betalen om de belettering weg te laten? Het omgekeerde is logischer want dan hebben ze minder werk. Ik kan enkel spreken over de VW Golf, in de TGI uitvoering kun je niet kiezen voor de optie "Zonder model-en motoraanduiding" in de TSI uitvoering is dat een optie zonder meerkost. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Lange_666 Geplaatst: 30 april 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 30 april 2018 Op 29/4/2018 om 05:56, Lage Emissie Zone zei: Is het waar dat je extra moet betalen om de belettering weg te laten? Het omgekeerde is logischer want dan hebben ze minder werk. Vroeger was dat een optie met meerkost omdat er een ander achterstuk geplaatst werd op zulke auto's. Tegenwoordig wordt alles gekleefd, vroeger geklipst. En om de belettering te klipsen waren er gaatjes nodig in de plaat. Bij niet beletterde wagens werd dus een andere plaat geplaatst zonder deze gaatjes in. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen