Golf Variant Geplaatst: 21 april 2018 Delen Geplaatst: 21 april 2018 We hebben een nieuwe Golf Variant besteld (levering voor einde januari 2019.... dus best nog wel een beetje wachten). Het wordt dus eentje met de nieuwe motor (1.5 96kW) met de "grotere" gastank maar met de aanzienlijk kleinere benzinetank. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 21 april 2018 Delen Geplaatst: 21 april 2018 Zojuist, Golf Variant zei: We hebben een nieuwe Golf Variant besteld (levering voor einde januari 2019.... dus best nog wel een beetje wachten). Het wordt dus eentje met de nieuwe motor (1.5 96kW) met de "grotere" gastank maar met de aanzienlijk kleinere benzinetank. Welkom op het forum de kleinere benzinetank ga je nog als een voordeel zien (is mijn mening) als de nieuwe fiscaliteit rond wegentaks er gaat komen. En de iets sterkere motor is altijd leuk meegenomen denk ik. Wel lang wachten voor een auto te laten leveren, maar het hele verhaal errond is hier gekend. Ik zou het niet kunnen denk ik. Veel leesplezier op het forum (moest je dat nog niet gedaan hebben) 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 21 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2018 Bedankt voor de verwelkoming Dr Nick. Grotere kleinere tank zal altijd een discussie blijven, er is mij ook verteld dat je beter alle 6 maanden eens je benzinetank leeg zou moeten rijden dan is een kleinere tank ook weer een voordeel. En als je iedere 200/250 km moet tanken op benzine is het toch ook tijd om een pauze te nemen als je onderweg bent naar je reisdoel ? 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 21 april 2018 Delen Geplaatst: 21 april 2018 Beste @Golf Variant wat geeft de dealer aan betreffende de grootte van de benzine- en CNG-tanks? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 21 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2018 @Groengas de dealer spreekt enkel wat er ook op de offerte/bestelbon staat. 12 liter benzine en 18 kg gas. Ik denk dat de dealers er echt niet zoveel meer van weten hoor ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 21 april 2018 Delen Geplaatst: 21 april 2018 Dank voor het delen. Er deden verschillende verhalen de ronde over de inhoud van beide tanks. Een bestelbon geeft toch een hoge mate van duidelijkheid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 22 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2018 Het probleem is waarschijnlijk dat er nog niet veel officiële communicatie is geweest van VW uit, en dat zij die het mogelijks wel weten niet direct die mensen zijn waar wij mee in contact komen... Ik hoor toch al een paar jaar dat die "nieuwe" 1.5 de "oude" 1.4 zou vervangen, maar uiteindelijk is het nu pas dat er blijkbaar echt iets gebeurd is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 april 2018 Delen Geplaatst: 22 april 2018 18 uren geleden, Groengas zei: Beste @Golf Variant wat geeft de dealer aan betreffende de grootte van de benzine- en CNG-tanks? Er staat plus minus bij de inhoud van de tanks. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 22 april 2018 Delen Geplaatst: 22 april 2018 In die 12 liter benzinetank zal je waarschijnlijk 15 liter krijgen en die 18 kg is afhankelijk van de druk. Kan dus 17 kg zijn in de zomerperiode en 20 in de winter ? Net zoals bij Skoda 15 kg vermeld staat, maar wij toch vaak 16.50-17.50 kg kunnen tanken. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 april 2018 Delen Geplaatst: 22 april 2018 32 minuten geleden, Aardgasrijder zei: In die 12 liter benzinetank zal je waarschijnlijk 15 liter krijgen en die 18 kg is afhankelijk van de druk. Kan dus 17 kg zijn in de zomerperiode en 20 in de winter ? Net zoals bij Skoda 15 kg vermeld staat, maar wij toch vaak 16.50-17.50 kg kunnen tanken. Het is natuurlijk gene vette, hè? Een sprong maken van 15 naar 18 kg, dat is slechts 3 kg meer. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ouro Geplaatst: 22 april 2018 Delen Geplaatst: 22 april 2018 Ik vind het ook maar magertjes. Is het niet beter kunnen of van niet willen? De caddy heeft toch 25 kg? Is die chassis dan zo anders? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 22 april 2018 Delen Geplaatst: 22 april 2018 2 uren geleden, muscles zei: Het is natuurlijk gene vette, hè? Een sprong maken van 15 naar 18 kg, dat is slechts 3 kg meer. aan een verbruik van 4kg/100 km is dat 75km extra, of een winst van ca.20%. Ik vind dat niet ZO slecht. 1 uur geleden, Ouro zei: Ik vind het ook maar magertjes. Is het niet beter kunnen of van niet willen? De caddy heeft toch 25 kg? Is die chassis dan zo anders? het chassis van een caddy is echt niet te vergelijken met dat van een octavia of golf denk ik. Dat van de caddy is ontwikkeld om tot lichte vracht te gaan, en dus #1 meer gewicht aan te kunnen #2 meer bodemvrijheid te creeëren autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 april 2018 Delen Geplaatst: 22 april 2018 4 minuten geleden, Dr Nick zei: aan een verbruik van 4kg/100 km is dat 75km extra, of een winst van ca.20%. Ik vind dat niet ZO slecht. het chassis van een caddy is echt niet te vergelijken met dat van een octavia of golf denk ik. Dat van de caddy is ontwikkeld om tot lichte vracht te gaan, en dus #1 meer gewicht aan te kunnen #2 meer bodemvrijheid te creeëren De Skoda Octavia Combi G-TEC is nochtans ook verkrijgbaar als "Van" lichte vracht !!! Zie mijn bericht hierover in een ander topic: Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 22 april 2018 Delen Geplaatst: 22 april 2018 1 minuut geleden, muscles zei: De Skoda Octavia Combi G-TEC is nochtans ook verkrijgbaar als "Van" lichte vracht !!! Zie mijn bericht hierover in een ander topic: ja ok, je hebt gelijk, misschien niet heel goed verwoord. Maar ik bedoel meer het concept van iets tussen een auto en een bestelwagen in. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 22 april 2018 Delen Geplaatst: 22 april 2018 @Aardgasrijder ik weet niet zeker of je meer benzine in die tank krijgt. In mijn 12 liter benzinetank in mijn B-klasse lukt me dat niet. Aan de andere kant, hoe test je dat zonder stil te vallen? ? Verder ben ik benieuwd wat het verschil tussen staal en composiet gaat zijn. Heb gelezen dat de nieuwe tanks ook in de Octavia composiet zullen zijn. Daar krijg je vaak niet meer kg in in tegenstelling tot staal. Dus, ben benieuwd of de praktijk tot een grotere tankinhoud gaat leiden. We zullen zien. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkef Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 Kan je bij de variant zien wnr je op cng of benzine rijdt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 16 minuten geleden, kefkef zei: Kan je bij de variant zien wnr je op cng of benzine rijdt? Ja inderdaad. Je rijdt op CNG als het groene CNG-pompje brandt (onderaan je wijzerplaat aan de linkerkant). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkef Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 azo leuk want ben juist mijn nieuwe wagen gaan halen ☺️ de cng tank was vol maar de benzine tank zo goed als leeg daarmee dat dat lampje ook zal branden, want ze branden alle 2. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 Ook via de verbruiksmeter op de boordcomputer kan je dat eventueel zien. Als je rijdt op gas staat het verbruik er in kg/100km, op benzine in L/100km. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkef Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 In de garage hebben ze mij verteld dat als ik de 2 tanken vol zou doen ik een 1200 km zou moeten kunnen doen (op papier 1300 km) maar mijn tank bij het afhalen van cng was vol en ik kon 230 km doen. Natuurlijk omdat ik hem nog maar juist heb gaat hij mijn rijstijl nog moeten berekenen hoeveel km ik ga kunnen doen. Ik ben dan gaan tanken en heb mijn benzine iets minder dan de helft gevuld en daarmee kon ik 260 km doen, ongeveer dus 500 km. Doe daar nog een halve tank benzine bij lijkt mij 1200 km toch veel niet? Of haalt deze dat wel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen