Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Voor de prijs. Ik reed op diesel omdat ik toch een redelijk aantal km's per jaar doe. Begon toch aardig op te lopen iedere maand.

Rond de 300€/maand. En die prijs blijft maar stijgen. Elektrisch is nog niet haalbaar. Hiervoor wacht ik op de auto op waterstof.

Waarvan er al het meeste tankstations van zijn in Duitsland. Dat land loopt toch altijd voorop daar in.

Audi gaat hier nu zelfs voor samenwerken met Hyundai die nu weer onlangs een nieuwe wagen op waterstof heeft gelanceerd.

Ook Toyota is al bezig aan een 2e model hier voor.  

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, DerMika zei:

En het ironische is dat een CNG-tankstation een gelijkaardig probleem heeft als een elektrisch laadstation zou hebben. Als er meer gas getankt wordt dan de compressor van het station aankan, zal je ook niet meer kunnen tanken. Het opschalen van CNG-voertuigen naar een substantieel deel van de automarkt, zou ook niet zomaar gebeuren.

Al de cng-tankstations in Italië hebben geen probleem met drukke momenten, waarom zou dit bij ons een issue worden! 

Onlangs in Bologna heb ik  zonder probleem15 kg kunnen tanken terwijl de andere 5 cng-pompen ook bezig waren! Wij waren met 6 cng-wagens aan het tanken tijdens de  warmste uren van de dag, 31 graden celsius.

• Vind ik leuk 2

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, niko zei:

Al de cng-tankstations in Italië hebben geen probleem met drukke momenten, waarom zou dit bij ons een issue worden! 

Onlangs in Bologna heb ik  zonder probleem15 kg kunnen tanken terwijl de andere 5 cng-pompen ook bezig waren! Wij waren met 6 cng-wagens aan het tanken tijdens de  warmste uren van de dag, 31 graden celsius.

Hoeveel % van de wagens in Italië rijden op CNG? Het is een feit dat de plaatsing van een CNG-station minder eenvoudig schaalt dan een benzinestation. Als de benzine op is stuur je een nieuwe tankwagen. Als de CNG sneller afgenomen wordt dan de compressor kan pompen of de aardgasleiding kan aanleveren, zal je een probleem hebben. Het is een feit dat zo'n station correct berekend en gebouwd moet worden voor het verwachte gebruik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Lange_666 zei:

Misschien geleverd met 1,5 motor en 130pk in december?

Indien niet, laten chippen naar 130?

Ik hoop er stilletjes op. Het zou een leuk cadeau zijn van de sint of van de kerstman ?

Het chippen daar begin ik niet meer mee. Ik heb daar veel plezier aan beleefd vroeger, maar ik heb ook heel veel geld nutteloos uitgegeven aan m'n wagen als ik er achteraf aan denk. En er is een wederhelft die daar vandaag de dag wel een stokje zal voorsteken...

26 minuten geleden, MrFingers zei:

Het zou me iig niet verbazen, VW is immers alles al aan het omzetten naar de nieuwe motorisaties. Om uitsluitsel te krijgen: een telefoontje naar je dealer of D'Ieteren doet wonderen heb ik al gemerkt.

Had er al eens naar geïnformeerd voorafgaand aan de bestelling, maar de vriendelijke verkoper was niet echt op de hoogte. We'll see...

En inderdaad, de nabijheid van DATS CNG tankstations, zowel vlakbij huis als vlakbij het werk zijn ook een belangrijk argument geweest, net zoals geen enkele meerprijs t.o.v. de TSI motorisatie.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

ik hoop ook dat alles voorlopig zo blijft, ikzelf rij ook met cng-wagen en ben voorlopig zeer tevreden. maar nu heb ik ook al gehoord dat "cng wagen van produceren tot leveren" vervuilender zijn dan benzine en diesel … ik weet niet wat daar van waar is maar dat ze de mensen die cng nu gekocht hebben dat ze die binnenkort niet gaan pesten met vanalles zoals nu met de diesel gebeurt. plus waar ik wel verbaasd van ben is dat de cng-wagens voor het moment het slecht doen qua verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 4 weken later...

Ik woon maar 5 min van mijn werk ik zou zelfs de fiets kunnen nemen. Maar ik haat fietsen. Jep sorry.

Echter ik heb nog een paard en die staat 20 km verderop. 

Dus mijn dagelijks verkeer is een 45 km per dag.

Echter heb ik nog een bijberoep sportmasseur voor paarden en waar ik erg veel voor rond rijd. Afgelopen jaar heb ik 40 000 km gedaan ?

Ik was er zelf van geschrokken. 

En mijn 1.9 tdi van 2008 met 282000 op de teller is redelijk stuk.

En ik had al bedacht dat ik in 2019 voor een andere auto zou gaan.

Een collega maakte me attent op de cng auto. Wist ik veel dat er maar ruim een handvol auto's cng maken.

Maar aangezien ik al een vw caddy rij en met de grote hond en de paarden wilde ik zeker niet inleveren op ruimte.

En diesel was geen optie meer. Maar Benzine met 40 000 km is ook geen optie.

Dus cng is de beste keuze momenteel voor mij. En met 2 pompen op 300 m afstand. Hoef ik mij geen zorgen te maken.

Dus goedkoop , vervanger voor diesel, en het geeft toch een goed gevoel met schone brandstof te rijden.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Wij gaan naar alle waarschijnlijkheid ook een CNG wagen aanschaffen, hoofdzakelijk omwille van het milieu-aspect (al is het me nog niet helemaal duidelijk of je ergens in België biogas kan tanken, het lijkt me overal gewoon aardgas te zijn).

Ook lijkt me CNG de enige optie waarbij je én een (ietwat) milieuvriendelijk(ere) wagen kan hebben, die toch nog groot genoeg is om er twee kinderstoelen in te steken, zonder dat je de bestuurdersstoel (voor mijn lengte) te ver naar voor moet zetten. :)

• Vind ik leuk 1

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, NickVG zei:

Wij gaan naar alle waarschijnlijkheid ook een CNG wagen aanschaffen, hoofdzakelijk omwille van het milieu-aspect (al is het me nog niet helemaal duidelijk of je ergens in België biogas kan tanken, het lijkt me overal gewoon aardgas te zijn).

Ook lijkt me CNG de enige optie waarbij je én een (ietwat) milieuvriendelijk(ere) wagen kan hebben, die toch nog groot genoeg is om er twee kinderstoelen in te steken, zonder dat je de bestuurdersstoel (voor mijn lengte) te ver naar voor moet zetten. :)

Er zijn wel meerdere wagens die geen traditionele motor hebben en toch de ruimte hebben. bv, bij Peugeot, de Partner Teepee elektrisch heeft de ruimte ook en is volledig elektrisch. Er zullen nog wel meer voorbeelden zijn, bv Hyundai Kona lijkt me niet slecht. En die zit op gebied van range aan de top van elektrische voertuigen

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, NickVG zei:

Nochtans op 20 november 2018:

Energieprimeur in de gemeente Merksplas en kijktip voor straks! Voor het eerst in België hernieuwbaar biomethaangas in het gasnet. Fluvius bouwde high-tech-injectiestation om biomethaancentrale @iok_iokafval te koppelen. Bron: Eandis op Twitter.

Bekijk vanavond (20 november 2018) de reportage 'de groene toekomst van biogas' om 20u15 op Kanaal Z.

2018-11-20ste_biogas-in-het-gasnet.png

eerste-groene-gasinstallatie-in-belgie.jpg

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Dr Nick zei:

Er zijn wel meerdere wagens die geen traditionele motor hebben en toch de ruimte hebben. bv, bij Peugeot, de Partner Teepee elektrisch heeft de ruimte ook en is volledig elektrisch. Er zullen nog wel meer voorbeelden zijn, bv Hyundai Kona lijkt me niet slecht. En die zit op gebied van range aan de top van elektrische voertuigen

Ah, de Kona had ik nog niet gezien! Dank je!

De Tepee (en consoorten) is helaas te hoog voor onze garage, denk ik. :( (Keldergarage, onder een bel-etage).

Over biogas in Merksplas: wist ik ook niet!

aangepast door NickVG

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Dr Nick zei:

De Kona zit inderdaad aan de top qua range in het segment van de betaalbare EV's (482 km WLTP), maar heeft wel een beperktere koffer (voor een gezinswagen dan toch), zo'n 350 liter dacht ik? Zal wel mee te leven zijn waarschijnlijk.
De Partner/Berlingo daarentegen is op beide vlakken een tegenpool: range van maximaal 170 km (opgegeven door Citroën, misschien nog NEDC cijfers) maar wel een behoorlijk ruime koffer van 675 liter ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, muscles zei:

Tja, ik heb het verbeterd in jouw tekst.

Ik vind het maar triestig dat Vlamingen hun eigen taal niet correct kunnen schrijven. Als je twijfelt, zoek het dan op. Daarvoor dient het internet tenslotte.

kunt gij wel zeggen, als ge mij da kunt bewijzen, dan geloof ik u! ? 

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Dr Nick zei:

kunt gij wel zeggen, als ge mij da kunt bewijzen, dan geloof ik u! ? 

Dat is niet moeilijk. Asjeblieft:

2019-01-09de_originele_tekst_Dr_Nick .png

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Dr Nick zei:

mooie photoshop, of was het fotoshop? ?

Nee, de Firefox addon Awesome Screenshot (by Diigo Inc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...