Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
DeNbEiRe_84

Aanpassing in configurator VW Golf TGI

Recommended Posts

Je moet gewoon de Duitse btw 19% uit die prijzen halen en de Belgische btw er bij tellen. Je betaalt dus uiteindelijk +/- 2% meer dan de opgegeven prijzen. Het prijsverschil is dan uiteindelijk de fameuze d'Ieteren " wij mogen er toch ook iets aan verdienen" 'bonus 🙂

aangepast door Brembos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad , +/- 0.20 euro voor het douanevignet waarmee je toestemming krijgt om de wagen in Belgie in te schrijven en , in mijn geval , +/- 100 euro voor een Duits Kurzeitkennzeichen en een tijdelijke verzekering BA om de wagen over de weg naar Belgie te brengen.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21/4/2018 om 22:26, Brembos zei:

Ik stuur u graag de offerte door die ik in februari kreeg als ik uw e mail adres krijg. Ik heb een offerte gevraagd voor een bijna full option VW Golf Variant Highline TGI DSG7 met volgende opties : premium pack (leder-led koplampen-schuifdak), business pack (metaalkleur kurkuma geel, navigatie discover media, achteruitrijcamera, inklapbare spiegels, parkeersensoren v+a, climatronic, licht en zicht module), park pilot, boordcomputer premium en inklapbare trekhaak. Netto prijs : € 28.997,15. Prijs volgens configurator was € 30.835 ,- . Ze gaven dus nog +/-7 % korting bovenop de configuratorprijs waar die bonus reeds in mindering was gebracht. Deze prijs kreeg ik spontaan aangeboden zonder verder onderhandelen. Waarschijnlijk zat er nog wel een extra procentje in. Uiteraard zal een 'goeie' verkoper de klant wijsmaken dat hij een goeie zaak heeft gedaan terwijl dezelfde goedgelovige klant  in werkelijkheid een paar duizend euro meer betaald dan 2 maanden geleden ?

waarom vertrek je niet van een absoluut basis model, hier ga je hard op onderhandelen; leg dit vast, en kijk daarna met de verkoper, terloops en niet al te gretig, welke prijzen/en welke kortingen er zijn op opties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

d'Ieteren verkocht de TGI een dik jaar geleden inderdaad gedurende enkele weken aan de prijs van een overeenkomstige  benzineversie. Spijtig genoeg hebben ze nadien de prijzen fors verhoogd (ik schat +/- 5.000 euro meer). Ik doe de moeite niet meer om te gaan onderhandelen in Belgie aangezien ze een belangrijke optie , 2 jaar extra garantie , niet meer aanbieden  en ze toch niet meer in de buurt van de Duitse prijzen komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Brembos zei:

Inderdaad , +/- 0.20 euro voor het douanevignet waarmee je toestemming krijgt om de wagen in Belgie in te schrijven en , in mijn geval , +/- 100 euro voor een Duits Kurzeitkennzeichen en een tijdelijke verzekering BA om de wagen over de weg naar Belgie te brengen.

Ik zal eens contact opnemen met VW garages nét over de grens met de Oostkantons. Ik kan me niet indenken dat dat GEEN dagelijkse kost zou zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, Brembos zei:

d'Ieteren verkocht de TGI een dik jaar geleden inderdaad gedurende enkele weken aan de prijs van een overeenkomstige  benzineversie.

Dat was toen deel van de condities rond het Autosalon. Wij hebben toen onze auto (Polo dan wel) door een beetje armwringen en het stapelen van kortingen voor relatief weinig geld kunnen kopen. Ik verslok me daarnet in mijn koffie toen ik dezelfde auto nog eens "voor de leute" ging configureren op de VW.be website, paar duizend euronen erbij!

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, wannes zei:

Ik zal eens contact opnemen met VW garages nét over de grens met de Oostkantons. Ik kan me niet indenken dat dat GEEN dagelijkse kost zou zijn. 

Je koopt die nieuwe auto uiteraard niet bij een officiële Duitse VW-dealer. Daar verschillen de prijzen weinig met de Belgische. In Duitsland heb je veel autohandelaars zoals www.neuwagenkauf.com die nieuwe wagens importeren uit goedkopere EU-landen zoals DK , CZ... en deze goedkoper kunnen aanbieden aan de klant. Ik zou echt niet weten welke extra kosten er verder nog zijn bij een nieuwe importauto.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Artikel over de VW Golf 1.5 TGI :

https://www.autointernationaal.nl/2019/05/ook-op-de-valreep-meer-dan-welkom-test-volkswagen-golf-1-5-tgi/

Let op : Nederlands artikel = Nederlandse prijzen.

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

130 pk - 110 pk = 40 pk ??? Rekenen is blijkbaar ook niet het sterkste punt van die journalist.

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎15‎/‎05‎/‎2019 om 18:24, Brembos zei:

Je koopt die nieuwe auto uiteraard niet bij een officiële Duitse VW-dealer. Daar verschillen de prijzen weinig met de Belgische. In Duitsland heb je veel autohandelaars zoals www.neuwagenkauf.com die nieuwe wagens importeren uit goedkopere EU-landen zoals DK , CZ... en deze goedkoper kunnen aanbieden aan de klant. Ik zou echt niet weten welke extra kosten er verder nog zijn bij een nieuwe importauto.

www.mobile.de voor nieuwe en tweedehands wagens in duitsland

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 14/5/2019 om 20:05, Jan Robert zei:

opletten de invoer kost ook wat (buiten de extra 2pct btw) 

van eigen ervaring:  invoer van mijn nieuwe Golf TGI wagen van Duitsland naar hier, dit heeft mij  20cent gekost voor de papierwerk bij de douane plus 2procent (bijtellen op de netto prijs) btw-verschil Duitsland-België, in mijn geval ging het over over +/- €350, zeker de moeite waard.

want ik heb toen meer als €2000 kunnen besparen.

De wagen laten transporteren kost het ook wat (km afstand afhankelijk) maar jij vindt op 2dehands.be etc websites een tiental firmas die kunnen een  goede prijs geven. Duitse export nummerplaten + verzekering is ook een optie maar het zal +/- even duur zijn als het laten transporteren.

• Vind ik leuk 1

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=278257828&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=CNG&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&minFirstRegistrationDate=2019-01-01&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&searchId=c13cf648-f859-dc22-c504-4a05be41ad35

Een voorbeeldje van de mogelijke besparingen. In Belgie vanaf € 34.415. Maar daar gaat natuurlijk nog de sensationele zomerbonus en extra korting van af (7% ?) en dan kom je aan +/- € 29.500 . Nogal altijd meer dan € 4.000 profijt dus.

aangepast door Brembos
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, الميثان zei:

Toch wel een hoog verbruik op die foto. 7.2 kg/100 km

Hij rijdt hoogstwaarschijnlijk op L-gas want H-gas is maar op een paar plaatsen te koop in Nederland. Maar dan nog is 7,2 kg inderdaad een hoog verbruik. Hij zal een zeer zware voet hebben, denk ik 😉

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 239.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of veel in de file gestaan ?

1 uur en 3 minuten voor 23 km (gemiddeld 22 km/uur)... 

't Lijkt wel de dagelijkse file naar Brussel  ☹️ 

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
54 minuten geleden, muscles zei:

Hij rijdt hoogstwaarschijnlijk op L-gas want H-gas is maar op een paar plaatsen te koop in Nederland. Maar dan nog is 7,2 kg inderdaad een hoog verbruik. Hij zal een zeer zware voet hebben, denk ik 😉

Of een zware familie 😉

• Hahaha 1

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit de laatste weken ook aan 6 kg/100 km met het flutgas van Q8/Dats24 bij dagelijks woon/werk/file verkeer (2x15km)..... Die  foto is trouwens nog van een 1.4 TGI. Een oude versie (kleiner scherm) van een Discover Media in een nieuwe 1.5 TGI lijkt me uitgesloten.

aangepast door Brembos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20/5/2019 om 12:41, Koen C zei:

Artikel over de VW Golf 1.5 TGI :

https://www.autointernationaal.nl/2019/05/ook-op-de-valreep-meer-dan-welkom-test-volkswagen-golf-1-5-tgi/

Let op : Nederlands artikel = Nederlandse prijzen.

Waarom gebruiken ze stockfoto’s van de pre-facelift? De huidige heeft een hertekende bumper en een ander design van de koplampunits 🤔

4B68ED00-8FB1-435D-82D8-BD5D9E8485F6.jpeg

aangepast door DeNbEiRe_84

Knipsel.JPG.5f00e32586493e9e88e16a99c5d1bee0.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
56 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Waarom gebruiken ze stockfoto’s van de pre-facelift? De huidige heeft een hertekende bumper en een ander design van de koplampunits 🤔

In de VW press room vind ik slechts één foto van de Polo 1.5 TGI en dat is de onderstaande. Van de Golf 1.5 TGI is er zelfs geen foto.

DB2019AU00192_large.png

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 239.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...