Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
DeNbEiRe_84

Aanpassing in configurator VW Golf TGI

Recommended Posts

58 minuten geleden, Brembos zei:

In CZ kan je wel een  Variant configureren. d Ieteren loopt altijd wel een beetje achterop bij de rest van Europa en is bovendien een pak duurder....

Dat zou niet mogen zijn !

Waarom is D'Ieteren duurder? Hoe verantwoordt D'Ieteren die hogere kosten? Wat zijn de extra kosten?

Moet dit niet aangekaart worden bij Volkswagen AG ?

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, muscles zei:

Waarom is D'Ieteren duurder?

Waarom is D'Ieteren duurder? => Dat is altijd al de politiek van dit bedrijf geweest. Brusselse franstalige hoogburgerlijkheid.

Hoe verantwoordt D'Ieteren die hogere kosten? => Niet. Want Zij zijn koning, niet de klanten !

Wat zijn de extra kosten? => de winst voor de aandeelhouders ( = de familie d'Ieteren).

Moet dit niet aangekaart worden bij Volkswagen AG ? =>  Graag, maar besef dat Pon in Nederland bijna dezelfde reputatie heeft.

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt , daarom kan je d Ieteren best mijden bij de aankoop van een wagen en bij een goedkopere Europese importeur kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja de Golf 1.5tgi cng ziet er goed uit, een groter cng bereik en een voldoende benzine bereik van 150km. De nadruk wordt echt gelegd op een zo groot mogelijk cng bereik (ten koste van benzine bereik) maar het gaat erom dat het een echte cng wagen is met een zo laag mogelijk co2 uitstoot; want hierop zullen we belast worden. Er zijn al voldoende CNG stations en apps  om die snel in te plannen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24/2/2019 om 09:49, muscles zei:

Dat zou niet mogen zijn !

Waarom is D'Ieteren duurder? Hoe verantwoordt D'Ieteren die hogere kosten? Wat zijn de extra kosten?

Moet dit niet aangekaart worden bij Volkswagen AG ?

Ik heb altijd al tweedehands gekocht, jonge auto's met niet veel km. Goeie CNG tweedehands vind je op Duitse en Zweedse sites; deze landen kan je toch vertrouwen mbt een correct ingevuld onderhoudsboekje. Je kan dan altijd een dealer zoeken die de auto voor jou invoert, dat kost je extra, zeker als je nog een garantieperiode wil.  Maar daar vind je CNG modellen die niet rechtstreeks in Belgie worden ingevoerd. Als ik de prijzen bekijk van D'Ieteren, dan vraag ik me soms af, wie kan en wil nog zoveel betalen voor een nieuwe wagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Jan Robert zei:

Ik heb altijd al tweedehands gekocht, jonge auto's met niet veel km. Goeie CNG tweedehands vind je op Duitse en Zweedse sites; deze landen kan je toch vertrouwen mbt een correct ingevuld onderhoudsboekje. Je kan dan altijd een dealer zoeken die de auto voor jou invoert, dat kost je extra, zeker als je nog een garantieperiode wil.  Maar daar vind je CNG modellen die niet rechtstreeks in Belgie worden ingevoerd. Als ik de prijzen bekijk van D'Ieteren, dan vraag ik me soms af, wie kan en wil nog zoveel betalen voor een nieuwe wagen.

Het hangt ervan af hoe oud de wagen is die je inlevert. Mijn Superb Combi TDI was 5 jaar oud en had 118.000 km en daar heb ik € 9000 voor gekregen (in mindering gebracht door Garage Peusens). Dan kreeg ik nog een korting van € 4500 zodat ik in feite slechts € 18.000 betaald heb voor mijn huidige wagen.

• Bedankt 1

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, muscles zei:

Het hangt ervan af hoe oud de wagen is die je inlevert. Mijn Superb Combi TDI was 5 jaar oud en had 118.000 km en daar heb ik € 9000 voor gekregen (in mindering gebracht door Garage Peusens). Dan kreeg ik nog een korting van € 4500 zodat ik in feite slechts € 18.000 betaald heb voor mijn huidige wagen.

Misschien als je hetzelfde had gedaan in het buitenland, dat je nog minder had betaald. 

• Vind ik leuk 1
  • Triest 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Catalogusprijs voor een Golf Variant Highline TGI DSG bij d'Ieteren : € 34.415.00. Bij onze Duitse buren : +/- € 24.500,00. Zelfs met 5.000 euro lente/winter/herfst/zomer of speciale salonkorting nog altijd 5.000 euro te duur. Je moet wel gek zijn om in Belgie te kopen en bovendien afgescheept te worden met een schamele 2 jaar fabrieksgarantie 🙂 .9.000 euro voor een Superb van slechts 5 jaar oud is ook niet zo veel. Particulier had je daar wel meer voor gekregen. Onlangs zelf nog particulier een Golf 6 tdi  Highline verkocht voor 6.500 euro (9.5 jaar oud , 105.000 km).

aangepast door Brembos
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, muscles zei:

Je maakt inderdaad eerst best een berekening zoals je zegt. De passat 1.4tsi cng waar ik nu mee rij is een tweede hands import uit Zweden. Ik had graag terug een passat (vorige passat 1.9tdi was ook een 2de hands 70000km mee gereden tot 400000km 12j), maar deze keer op cng. In België is die jammer genoeg niet beschikbaar. De golf komt nu in variant 1.5 tgi. Ik hoop dat de passat later ook nog uitkomt met die 1.5tgi. CNG is top en superzuinig, en vroeger was ik een verstokte diesel rijder.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Jan Robert zei:

Je maakt inderdaad eerst best een berekening zoals je zegt. De passat 1.4tsi cng waar ik nu mee rij is een tweede hands import uit Zweden. Ik had graag terug een passat (vorige passat 1.9tdi was ook een 2de hands 70000km mee gereden tot 400000km 12j), maar deze keer op cng. In België is die jammer genoeg niet beschikbaar. De golf komt nu in variant 1.5 tgi. Ik hoop dat de passat later ook nog uitkomt met die 1.5tgi. CNG is top en superzuinig, en vroeger was ik een verstokte diesel rijder.

Ik heb ook jaren met een diesel gereden (werd al rap turbodiesel in mijn tweede auto) maar eenmaal dat ge met een CNG gereden hebt, wilt ge niet meer terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

1.5 TGI : zowel in VW Golf Variant als Skoda Octavia station alléén te verkrijgen met DSG automaat  Duur, Duurder, Duurst !

Bovendien, als bedrijfswagen wordt CNG voor de berekening VAA gelijkgesteld met Benzine.

Ondanks de lagere CO2 uitstoot voor de CNG uitvoering word je toch niet correct beloond door de hogere cataloguswaarde (kostprijs) van de CNG uitvoering (Zeker mét DSG).

M.i. één van de redenen dat je CNG zo weinig vindt in de Lease, waardoor diesel nog steeds deze markt overheerst. De fiscus lacht in zijn vuistje.

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden, paulDS zei:

1.5 TGI : zowel in VW Golf Variant als Skoda Octavia station alléén te verkrijgen met DSG automaat  Duur, Duurder, Duurst !

Bovendien, als bedrijfswagen wordt CNG voor de berekening VAA gelijkgesteld met Benzine.

Ondanks de lagere CO2 uitstoot voor de CNG uitvoering word je toch niet correct beloond door de hogere cataloguswaarde (kostprijs) van de CNG uitvoering (Zeker mét DSG).

M.i. één van de redenen dat je CNG zo weinig vindt in de Lease, waardoor diesel nog steeds deze markt overheerst. De fiscus lacht in zijn vuistje.

Er is natuurlijk wel een korting op je VAA (een vermindering van de CO2 factor met 0,1% per gram onder 105) omdat je minder CO2 uitstoot. Als je een CNG model dat 95 gram CO2 uitstoot kiest mag je al een cataloguswaarde van €34000 kiezen voor je boven de minimum VAA zit. Volgens mij vindt je CNG niet zo veel in lease omdat de prijsvoorwaarden van de bijhorende tankkaart door het beperkt aantal CNG aanbieders niet zo interessant zijn.

Je hebt wel gelijk dat het aantal modellen beschikbaar in Belgie heel beperkt is. Maar Belgie is al een relatief kleine markt en CNG is dan nog een niche binnen die markt. Misschien is het gewoon (nog) niet de moeite om hier veel modellen aan te bieden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cataloguswaarde is gewoonweg met iets meer dan 5300 euro gestegen tegen over vorig jaar bij een variant met highline uitvoering 😥. Ook prijsverschil tussen benzine en CNG is enorm. Vorig jaar was dit maar 1000 euro verschil en dankzij de actie toen hetzelfde... 

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe komt het dat de cng modellen alleen nog met DSG verkrijgbaar zijn bij de VW group? Heb in Februari nog een manuele besteld (wacht nog op de levering).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen idee. Is dit in het buitenland ook zo? Indien ja, VAG strategie, indien neen d'Ieteren strategie.

De prijs loopt er enkel maar door op.

Startprijs oa voor een Skoda Octavia Combi G-Tec bedraagt nu al meer dan 30.000 euro. Goe zot.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eens aan het kijken naar het prijsverschil in BE<->DE, maar ik kan daar geen CNG modellen configureren (op de volkswagen site). Caddy Maxi, alleen TDI beschikbaar.

aangepast door wannes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, wannes zei:

Eens aan het kijken naar het prijsverschil in BE<->DE, maar ik kan daar geen CNG modellen configureren (op de volkswagen site). Caddy Maxi, alleen TDI beschikbaar.

Ik heb op de Duitse VW-site niet gekeken, maar op de onderstaande Duitse site kan je ook nieuwe VW Caddy's kopen:

https://www.juetten-koolen.de/nl/ons-aanbod/nieuwe-autos/fahrzeugliste/?kraftstoff=6&But_Anker=1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merci, zo op het eerste zicht: zelfs als ik de Belgische BTW erbij tel gaat dat toch nog een paar duizend euro goedkoper zijn.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...