Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
DeNbEiRe_84

Aanpassing in configurator VW Golf TGI

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik had mijn Volkswagen besteld (28/02) en mij was gezegd dat de leverdatum begin/medio juni zou zijn....daarna eind juli en als laatste eind augustus....

Nu is de leverdatum december ?....WLTP - problemen

aangepast door muscles
Het is WLTP: https://nl.wikipedia.org/wiki/WLTP
  • Triest 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, Kodabux zei:

....WLTP - problemen

WLTP homologatie speelt serieus parten in de levertermijn van de auto's (en niet alleen bij VAG wagens of CNG).

VB: Voor de Audi Q3 is op dit moment maar 1 motor beschikbaar als "leverbaar", de rest zit nog steeds in de WLTP homologatie wachtrij. Bestellen kan wel maar wachten moet je in ieder geval doen.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, wachten....inderdaad en mijn (grote) onderhoudsbeurt van mijn huidige wagen, kon niet langer op zich wachten....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Golf 1.5 TGI is nu ook te configureren. D'Ieteren verkoopt hem blijkbaar liever niet : € 33.450 catalogusprijs voor een Highline DSG zonder verdere opties is wel heel fors doorgerekend en ver verwijderd van de prijzen die begin vorig jaar voor deze versie werden opgegeven. Even de buitenlandse CZ prijzen afwachten dus.

• Verward 1
  • Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 15/1/2019 om 22:17, Brembos zei:

De Golf 1.5 TGI is nu ook te configureren. D'Ieteren verkoopt hem blijkbaar liever niet : € 33.450 catalogusprijs voor een Highline DSG zonder verdere opties is wel heel fors doorgerekend en ver verwijderd van de prijzen die begin vorig jaar voor deze versie werden opgegeven. Even de buitenlandse CZ prijzen afwachten dus.

De prijs die verleden jaar werd gevraagd voor de 1.4 TGI was eigenlijk niet de "prijs" voor de CNG versie maar de prijs van de vergelijkbare benzine versie waardoor die eigenlijk in België (was een actie van de invoerder ?) wel heel goedkoop was (de prijs van de Golf Variant 1.4TGI Highline was de goedkoopste Highline die je kon kopen dus goedkoper dan een benzineversie of een dieselversie). Plus dat de prijzen (van de Golf Variant andere versies heb ik niet bekeken) zo'n 3,5% duurder geworden zijn (zowel de wagens als de opties en die 3,5% is maar een gevoelsmatig cijfer ik heb er niet echt liggen op rekenen) voorbeeld de Golf Variant 1.5 TSI ACT 110/150 DSG 7 Highline koste verleden jaar € 30.300 dit jaar €31.405.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Golf Variant zei:

De prijs die verleden jaar werd gevraagd voor de 1.4 TGI was eigenlijk niet de "prijs" voor de CNG versie maar de prijs van de vergelijkbare benzine versie waardoor die eigenlijk in België (was een actie van de invoerder ?) wel heel goedkoop was (de prijs van de Golf Variant 1.4TGI Highline was de goedkoopste Highline die je kon kopen dus goedkoper dan een benzineversie of een dieselversie). Plus dat de prijzen (van de Golf Variant andere versies heb ik niet bekeken) zo'n 3,5% duurder geworden zijn (zowel de wagens als de opties en die 3,5% is maar een gevoelsmatig cijfer ik heb er niet echt liggen op rekenen) voorbeeld de Golf Variant 1.5 TSI ACT 110/150 DSG 7 Highline koste verleden jaar € 30.300 dit jaar €31.405.

In Duitsland kost de Golf Variant 1.5 TSI ACT 110/150 pk DSG7 Highline momenteel € 31.175, € 230 goedkoper.

https://www.volkswagen.de/app/konfigurator/vw-de/de/der-golf-variant/30515/39300/highline?page=engine

VW_Konfigurator_Golf_Variant_Highline .png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 222.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, Brembos zei:

https://www.juetten-koolen.de/de/fahrzeuge/eu-neuwagen/fahrzeugliste/fahrzeugdetails?autoid=1090

;

En eveneens in Duitsland iets minder dan 24.000 euro. Zou de dealer 7.500 euro korting geven hier ? En daar hebben ze die promopacks ook en bovendien tot 5 jaar garantie mits een kleine meerprijs.

Bepaalde dealers geven inderdaad een grote korting. Die heb je hier in België ook. Dat heeft uiteraard veel te maken met de persoonlijke service die zij aanbieden en bovendien het grote aantal auto's dat zij met groot succes verkopen.

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 222.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vroeg een offerte op bij Rietje voor een Octavia G-tec en kreeg de prijs opgegeven die ik geconfigureerd had. Niks extra dealerkorting dus. Ik heb hen gevraagd of dit hun beste prijs was en ze bevestigden dit. Spijtig maar mijn volgende wordt zeker geen Belgische... 5 jaar garantie is in Belgie blijkbaar niet meer mogelijk en kan me veel geld besparen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, Brembos zei:

Ik vroeg een offerte op bij Rietje voor een Octavia G-tec en kreeg de prijs opgegeven die ik geconfigureerd had. Niks extra dealerkorting dus. Ik heb hen gevraagd of dit hun beste prijs was en ze bevestigden dit. Spijtig maar mijn volgende wordt zeker geen Belgische... 5 jaar garantie is in Belgie blijkbaar niet meer mogelijk en kan me veel geld besparen.

Ga maar een keer langs bij Skoda Peusens in Hasselt. Wedden dat die meer korting geeft?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beetje ver voor mij. Alhoewel , neuwagenkauf.com is nog 30 km verder. Indien hij ook 5 jaar waarborg kan regelen tegen een schappelijke prijs dan wil ik gerust eens een offerte vragen. Ik heb maar één keer beroep moeten doen op de garantie.: vervangen van xenon koplampen wegens vocht van binnen. Een grapje van  + 2.000 euro indien ik dat zelf had moeten betalen. Dus 400 euro voor 3 jaar extra gemoedsrust betaal ik er graag bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, muscles zei:

In Duitsland kost de Golf Variant 1.5 TSI ACT 110/150 pk DSG7 Highline momenteel € 31.175, € 230 goedkoper.

Dan kom ik terug met het argument dat de BTW in Duitsland maar 19% is zodat bij 21% BTW de Duitse wagen opeens 31.698,95 euro zou kosten wat opeens weer 293,95 euro duurder is dan de prijs in België ?.

Prijzen vergelijken met het buitenland is goed, maar ook gevaarlijk want niet altijd is de uitrusting dezelfde in de verschillende landen (of is de prijs van de auto wat goedkoper maar zijn de/sommige opties duurder of niet inbegrepen). Ik dacht bijvoorbeeld dat de Golf Variant 150pk Highline in Duitsland op 17" stond en in België maar op 16" om een voorbeeld te geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden, Brembos zei:

In Duitsland staat de CZ Golf Variant TGI Highline  DSG reeds in de aanbieding : +/- 25.000 euro .

https://eu-fahrzeughandel.de/fahrzeuge/carconfigurator/fahrzeugliste/fahrzeugdetails?autoid=1558

Toch weer net iets goedkoper dan bij de plaatselijke dealer denk ik....

👍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Belgische catalogusprijs : +/- 35.000 euro. Kent er iemand een dealer waar ze +/- 10.000 euro korting geven + de optie 4 jaar garantie voor +/- 250 euro aanbieden ? Graag een berichtje dan. Ben benieuwd wanneer hij bij neuwagenkauf.com verkrijgbaar is. Ik heb er één samengesteld met de belangrijkste opties en kom aan +/- 30.000 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden, Brembos zei:

Belgische catalogusprijs : +/- 35.000 euro. Kent er iemand een dealer waar ze +/- 10.000 euro korting geven + de optie 4 jaar garantie voor +/- 250 euro aanbieden ? Graag een berichtje dan. Ben benieuwd wanneer hij bij neuwagenkauf.com verkrijgbaar is. Ik heb er één samengesteld met de belangrijkste opties en kom aan +/- 30.000 euro.

Nee, volgens mij is er zo geen dealer in België.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goedenavond heren.... heb momenteel ook een variant highline tgi 1.5 in bestelling via werkgever staan sinds dec 18.

De garage durft er geen duidelijke leveringsdatum opplakken. April of mei.

de variant tgi 1.5 zou zelfs nog niet in productie zijn. Is er iemand die hierover meer weet. Trouwens basisprijs manuele  schakeling 27500€ zonder packs. Vind het raar dat je deze nog steeds niet kan configureren op vw.be.

iemand input?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@DirkM Welkom op het forum.

Er zijn hier ook enkele dames op het forum !

Volgens mensen van het Duitse aardgasrijderforum zijn er heel wat bestellingen van de CNG-modellen van de VAG-groep wat de vertraging zou kunnen verklaren.

€27.500 voor ne manuele highline zonder packs? Dat is veel geld. En dan is VW verwonderd dat ze minder auto's verkopen.

Het feit dat je geen golf variant tgi meer kan configureren kan te maken hebben met het nieuwe model - de mk8 of golf 8 - die eraan komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites