Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
DeNbEiRe_84

Aanpassing in configurator VW Golf TGI

Recommended Posts

6 minuten geleden, muscles zei:

Ik kom aan € 34.330 maar ik heb lederen zetels gekozen en trekhaak. Volkswagen-code: VK2KU2WM

Mooi hoor ?

7279791E-0307-45FA-BBF2-A58F088F0AF4.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Knipsel.JPG.5f00e32586493e9e88e16a99c5d1bee0.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar als ik de Skoda Octavia Combi gekozen zou hebben dan kom ik aan een veel hoger bedrag uit: € 37.463 (Skoda ID: 124227569)
Daar staat echter niks van de nieuwe motor en meer cng-tanks. Bij de Octavia heb ik andere zaken gekozen. Daar heb je meer keuze (velgen bijvoorbeeld). Echter zie ik nergens nog een trekhaak staan noch Trailer Assist. Ik had ook liever de dakrails en rondom de ramen in het zwart i.p.v. (namaak)chroom. Er is eveneens de mogelijkheid tot ombouw naar een "van" lichte vracht (dan komt er nog € 990 bij).

Model
  • OCTAVIA COMBI G-TEC
Uitrusting
  • 31 155 € : Style

Motor
  • 1.4 TSI 110pk (81kW) Aut-DSG7
Exterieur
  • 895 € : Velvet Red
  • 405 € : Lichtmetalen velgen 7J x 17" TRIUS - Black

Interieur
  • Satin Black
Extra uitrusting
  • 790 € : Zetelbekleding - leder
  • 460 € : 3-spakig multifunctioneel lederen SuperSportstuur met DSG peddels (voor radio en telefoon)
  • 1 810 € : Infotainment navigatiesysteem COLUMBUS (Europa) - Smartlink + Maxi DOT kleurenscherm
  • 490 € : Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi), LTE, rSAP, en spraakbediening
  • 410 € : LANE ASSIST - rijstrookhulp
  • 760 € : Pack Style Comfort
  • 450 € Pack Style Look
  • 0 € : SKODA CONNECT - Infotainment Online 1 jaar
  • 390 € : Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel
  • 115 € : DAB tuner - digitale radio-ontvangst
  • 69 € : (ACC) Laaddrempelbescherming - aluminium
  • -1 250 € : Welcome bonus / Overnamepremie (enkel v oor particuliere klanten)
  • 514 € : Verduisterde ruiten 95%
SKODA Diensten
  • 0 € # Mobiliteitsgarantie

2018-skoda-octavia-combi-g-tec-124227569-a.png

2018-skoda-octavia-combi-g-tec-124227569-b.png

2018-skoda-octavia-combi-g-tec-124227569-c.png

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denbeire84 bedankt voor je info. Een nieuwe registratie op myvolkswagen.be is de oplossing. Je moet wel hetzelfde emailadres gebruiken als bij de bestelling. Nu kan ik mijn bestelde wagen volgen. Productiedatum is nog niet bevestigd. Nog even wachten dus. 

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Inmiddels een nieuwe stoppagina...

Knipsel.thumb.JPG.dcc4519b2f9e0ae3e09245c88fcd9fd2.JPG

Dat is toch al meer dan een week, zulle.

Gewoon op "Toevoegen" klikken en dan ga je gewoon verder.

• Vind ik leuk 1

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, muscles zei:

Dat is toch al meer dan een week, zulle.

Gewoon op "Toevoegen" klikken en dan ga je gewoon verder.

Dat kan, maar ik configureer natuurlijk niet elke dag een Golf Variant ?

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Dat kan, maar ik configureer natuurlijk niet elke dag een Golf Variant ?

Nee? Ik wel ?

Nee, ongeveer een week geleden heb ik geconfigureerd.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, muscles zei:

Nee? Ik wel ?

Nee, ongeveer een week geleden heb ik geconfigureerd.

Men zou nog kunnen vermoeden dat je zou overlopen naar Volkswagen ??

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Men zou nog kunnen vermoeden dat je zou overlopen naar Volkswagen ??

Eerder naar SEAT als Skoda niet oppast. Ik zou graag een SUV op CNG willen. Bij SEAT zijn de Arona en de Ateca op CNG aangekondigd.

Skoda moet dus dringend zijn k*nt reppen.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Inmiddels een nieuwe stoppagina...

Knipsel.thumb.JPG.dcc4519b2f9e0ae3e09245c88fcd9fd2.JPG

Deze "opties" zijn ronduit belachelijk. Kan men nu echt niks beters verzinnen bij d'Ieteren? 

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Lange_666 zei:

Deze "opties" zijn ronduit belachelijk. Kan men nu echt niks beters verzinnen bij d'Ieteren? 

Waar ik nu eigenlijk nog niet op gelet heb, komt die euro er bij op de totaalsom of niet?

Want je kan evengoed opties van 0 euro toevoegen als ze in een pakket zitten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Waar ik nu eigenlijk nog niet op gelet heb, komt die euro er bij op de totaalsom of niet?

Want je kan evengoed opties van 0 euro toevoegen als ze in een pakket zitten...

In de configurator komt er niks bij (die 1 die je ziet staan staat na het euro teken is een verwijzingsnummer)

1

De in de configurator vermelde adviesprijzen zijn incl. btw (of wanneer specifiek vermeld excl. BTW). De leveringskost is niet inbegrepen in de prijzen.

Op de bestelbon komt er voor de optie T555 (Beëindiging productie 1.4....) en de optie T556 (Levering met 3 tanks...) telkens wel 1 eurocent bij...

• Bedankt 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De optie bonus "zomer 2018" € 2.500 is ineens verdwenen bij de 1.5 TGI. Volksverlakkerij  dus door d'Ieteren.

• Verward 1
  • Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Brembos zei:

De optie bonus "zomer 2018" € 2.500 is ineens verdwenen bij de 1.5 TGI. Volksverlakkerij  dus door d'Ieteren.

Dit was toch ook al zo bij de lentekorting....

En of dit nu echt bedriegen is, het is maar hoe je het bekijkt want nu bestel je dus nog altijd een 1.5 TGI 130 pk aan de prijs van een 1.0 TSI 110 pk...

(de vraag is hoeveel korting is dit dan ten opzichte van een normale prijs voor een TGI).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Brembos zei:

Naar aanleiding van je laatste post dat d'Ieteren aan volksverlakkerij zou doen door de zomerkorting niet te geven op de TGI varianten heb ik nog eens een configuratie gedaan.

In de Belgische configurator kom ik voor een Golf Variant TGI Comfortline met DSG op € 36.840 (+ € 211,75 voor de afleveringskosten kom je op € 37.051,75).

Daarna heb ik op Jutten Koolen eens getracht om ongeveer dezelfde configuratie samen te stellen daar kwam ik dan op een prijs (na korting) van € 35.340 (dit is zonder de afleveringskosten) omgerekend naar de Belgische btw (19% naar 21%¨) is dat ongeveer € 35.935.

In het meest ongunstige geval spreek je dus over een verschil € 1.120 maar dat is zonder de afleveringskosten in Duitsland, en zonder de kosten om de wagen in België te krijgen (transitplaat, tijdelijke verzekering, of vervoer naar België,...).

Dat verschil is er ook enkel in de configurator als je nu naar een dealer in België zou gaan krijg je zeker meer korting dan € 1.120 en wordt een Belgische wagen opeens goedkoper dan een Duitse EU wagen...

Ik blijf er dus bij dat ondanks het wegvallen van die lente/zomer korting de prijs van de Belgische TGI Golf's zeer concurrentieel is... en een niet te vergeten belangrijk detail is is dat de Belgische prijs voor de 1.5 130 pk is en dat de prijs bij Jutten Koolen nog voor een 1.4 110 pk was.

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afleveringskost heb ik niet moeten betalen voor mijn golf variant highline bij j&k (mss is het nu anders). De wagen naar België brengen heeft mij ook heel weinig gekost. Transport etc is niet nodig (ik schrijf alles in detail in een ander topic). Het is enkel de 2% btw verschil (op de netto factuurprijs) dat ik eigenlijk extra moest betalen bij het douanekantoor + 20 cent voor de import!

In mijn geval was het in 2016 een prijsverschil rond de €2500 tussen een golf variant tgi highline van j&k (goedkoper) en dezelfde wagen in BE, maar zelfs voor €500 verschil zou ik nog hetzelfde doen.

Een golf 1.5 TGI staat nog niet op de lijst van j&k maar die zal zeker komen, later zoals gewoonlijk.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Golf Variant De 1.5 TSI 150 pk golfs staan al op de website-configurator van j&k maar geen enkele golf TGI gevonden, hoe heb jij die configuratie kunnen doen? Want €35 000 voor een golf variant TGI comfortline DSG lijkt mij heel duur voor een EU wagen van j&k. Ik had toen €21 800 betaald voor een highline (geen DSG).

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op het moment dat ik begonnen was aan mijn antwoord kon ik toch nog een TGI samenstellen. Toen ik klaar was, was het gedaan.

Jammer genoeg had ik enkel een schermafbeelding gemaakt van de prijs zonder opties (tel daarbij de prijs van metaalkleur, leder, led verlichting, open dak, GPS, veiligheidsvoorzieningen, enz...): In België meer dan 10.000 euro's. Bij JT net wat meer omdat je de pakketten niet hebt zoals in België. Hier een uitsnede van de schermafbeelding van de wagen zonder opties.

JT-2018-05-09.thumb.jpg.59be13fb1767fd5a10f7f39a5e1aa125.jpg

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden, Lupuc zei:

Op de website staat mijn Golf variant Tgi sinds gisteren "In productie" . Normaal volgt transport wel snel volgens de dealer. 

Super. Bij mij stond hij op 3/5 in productie. Op 14/5 is de wagen geleverd bij de garage. Dinsdag ga ik hem halen ?

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...