Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 01-11-18 in alle zones

  1. Hallo iedereen, na veel twijfelen heb ik begin 2018 een CNG wagen gekocht voor mijn werkzaamheden. Het werd een VW Caddy Maxi dubbele cabine lichte vracht. Na wat lobbywerk van de garage had ik op 1/3/2018 de wagen in mijn bezit. Vandaag (1/11/2018) staan er 50 400 km op de teller... Tja, ik rij het hele land rond.. De eerste ervaringen zijn zeker positief. De lage prijzen voor de CNG zijn een bevestiging van mijn keuze geweest! Ik probeer vooral te gaan tanken aan het Total station van Kallo. Dit is veruit het goedkoopste tankstation. Het was wel even zoeken om het tankstation te vinden toen ik er de eerste keer ging tanken. De kwaliteit van de CNG is er merkelijk beter dan de DATS 24 stations, meestal doe je met een volle tank 40-50km meer dan elders. Ook de prijs is er merkelijk lager. Let op, ik ben zeer tevreden met de DATS stations want in gebieden zoals Brabant zijn er niet veel andere mogelijkheden om te tanken! Andere zeer goede stations (qua prijs/kwaliteit) zijn Aalst (aan de Electrabel en direct naast de autostrade) en Nivelles (Nijvel). Ook de Pitpoint stations zijn zeker ok! Met een volle tank kan ik meestal 850-880 km rijden (waarvan 100km op benzine). Sinds de aankoop heb ik nog maar 1 keer benzine getankt!! Het verbruik daarvan is bijna niks. Het gemiddelde verbruik zit rond de 5kg/100km. Omdat ik zoveel autostrade doe, zal dit verbruik mss iets lager liggen dan in de stad? Over het algemeen ben ik zeer tevreden van het rijcomfort. Ik heb een automatic en dit gaat zeer vlot. Ook de aanvraag van de premie van de Vlaamse overheid voor de aanschaf van een lichte vracht CNG ging heel vlot. Hiervoor krijg je een 1500 euro steun! Enkele minpuntjes.. De ruimte voor de passagiers op de dubbele rij is aan de krappe kant. Bij mij zitten er 2 kinderzitjes in en de kinderen zitten meestal met hun voetjes direct tegen de voorzetels aan.. Een ander minpuntje is het gebrek aan kracht van de motor. Ik reed voorheen met een 2.0 l diesel en het verschil is toch gigantisch groot (1.4 liter) De auto is meestal goed geladen en vooral het optrekken bij een oprit van de autostrade of op een helling gaan redelijk stroef. Maar ok dit weet je vooraf dat dit niet hetzelfde zal zijn als een zware motor zoals een 2.0. Vooral mensen met een zware voet zullen zich hieraan storen denk ik. Maar in het algemeen ben ik zeer tevreden over de aanschaf van mijn CNG wagen. Mensen die veel kilometers doen, zeker doen! Download zeker de Pitpoint -app op je gsm om de CNG tankstations te vinden. Een super goede app! groeten, Jan
    5 punten
  2. Wat doe jij in Hulst? ? ? (En zeg nu niet... ? hé ?)
    2 punten
  3. Gespot rond 13u50 op het Stationsplein in Hulst (NL) ?
    2 punten
  4. Maar dan toch met een héél grote link naar Seat: https://www.cupraofficial.com/cars/cupra-ateca/overview.html Zelfs de naam van de wagen is gelijk. Een ander logo op de Ateca en hop... een nieuw merk.
    2 punten
  5. Vandaag twee Caddy’s gespot: - 7u20: witte Caddy op de Mechelsesteenweg in Dendermonde - 13u20: Infrabel Caddy op de Leopold II-laan in Dendermonde
    2 punten
  6. FLUXYS HIJST BELGISCHE VLAG BIJ LNG-TERMINAL IN DUINKERKE. Fluxys-groep verwerft een meerderheidsbelang in de LNG-terminal Duinkerke. EDF en Total verkopen 36% van hun totale belang van 75% aan LNG-terminal Duinkerke Fluxys. Deze laatste bezat al 25% en verwerft dus een meerderheidsbelang. Deze terminal werd in 2017 in gebruik genomen en is één van de grootste LNG-terminals op het Europese vasteland. Met een jaarlijkse hervergassingscapaciteit van 13 miljard kubieke meter aardgas kan de terminal voldoen aan 20% van de gasvraag in België en Frankrijk. De rechtstreekse vervoersleiding tussen de terminal en het Belgische net biedt terminalklanten ook eenvoudig en soepel toegang tot de Nederlandse en Duitse markten. Ooit begon de Franse gasinvoerterminal als een directe concurrent voor die van Zeebrugge, maar nu maakt Duinkerke deel uit van de Belgische groep.
    2 punten
  7. Vandaag heb ik een recordaantal CNG-wagens gezien !!! Audi A4 Avant, lichtgrijs, op E40 ongeveer ter hoogte van Wetteren, om 09:05 uur. Fiat Panda, bordeaux, op E40 op een paar km van Zelzate, om 09:08 uur. VW Caddy, hemelsblauw, op E40 viaduct van Vilvoorde, richting Leuven, dus op de terugweg, met huissticker, om 11:37 uur. Seat Leon ST, bordeaux, langs de Leuvensesteenweg geparkeerd ongeveer ter hoogte van nr 524, om 14:50 uur. Audi A3, wit, van Dats 24, op de Frederik de Merodestraat, reed de Jodenstraat in Mechelen in, om 15:10 uur. Fiat 500, grijs, geparkeerd in de Zelestraat in Mechelen, om 15:14 uur. Skoda Octavia Facelift, geparkeerd in het Duivelstraatje nummer 4 in Mechelen, om 15:15 uur. VW Caddy Maxi, donkergrijs, aan de Dats 24 in Kampenhout, om 16:10 uur. Ik heb een hele tijd gesproken met de bestuurder. Fiat 500, beige, geparkeerd langs de Mechelsesteenweg in Buken (bijna ter hoogte van Tildonk), om 16:33 uur Audi A3, donkerblauw, geparkeerd langs de Mechelsesteenweg in Herent, G-Tron duidelijk zichtbaar op achterkant, maar zonder sticker, om 16:35 uur
    1 punt
  8. Een deftige krik, en een momentsleutel. Het schijnt belangrijk te zijn om de bouten met de juiste spanning aan te draaien, anders kunnen ze breken. (ooit gezien in een aflevering van Alloo en de wegpolitie). Zo'n momentsleutel hoeft niet eens zo duur te zijn: https://www.hbm-machines.com/producten/apart/acties/hbm-12-momentsleutel-28-210-nm?gclid=EAIaIQobChMI2tHRl4Cz3gIVbL7tCh3UagMwEAQYAiABEgJN4vD_BwE
    1 punt
  9. Idd, een deftige krik doet wonderen, een slagmoersleutel (batterij of perslucht) is ook zeer fijn. En een goede ondergrond om op te werken (in de steentjes is niet interessant)
    1 punt
  10. Deftige krik en slagmoersleutel(voor mij perslucht) en een matteke voor uw knieen?
    1 punt
  11. Stawag-pompke, rustig, en toch redelijk dicht bij snelweg. Wel altijd vroeg getankt of laat. Al wel schoon tafereeltje gezien daar, ik sta daar meestal rond de shiftwissel. En dan zie je de geklede heren buitenkomen en terug binnengaan en dan laten ze hun draaiende auto met open deuren draaien vlak voor uw neus. Lopen lopen op hun smalle lederen schoentjes. hihi.
    1 punt
  12. ik heb ooit een bout gebroken, en ik had bij die wagen toen, nog nooit zelf wielen vervangen, dus was in de garage gebeurd. Ik heb hiervoor zelfs amper kracht moeten gebruiken. Maar het ergste was dan ook nog dat bij die wagen rollementen en remschijven in elkaar zaten, en was dus een heel duur grapje. Wel heeft die aangetoond dat de originele in niet zo goede staat waren aangezien ik al van begins af aan klachten had over een piepend geluid, en elke keer zei de garage: we hebben het stof eens van uw remblokken af geklopt. 500m rijden en probleem was terug. Terug draaien en antwoord was dan: ja, dan weten we ook niet wat we kunnen doen.... Remschijven en rollementen vervangen was dus het antwoord, en heb uiteindelijk de kosten zelf kunnen dragen....
    0 punten
Deze erelijst is ingesteld op Brussel/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...