Hall of Fame


Populaire onderwerpen

Meest favoriete inhoud op 11-02-18 in alle gebieden

  1. 3 punten
    't Werd tijd dat er eindelijk van alle soorten grijs en zwart wordt afgestapt, zo deprimerend...
  2. 2 punten
    Ik lees al een behoorlijke tijd (anoniem) mee, en heb al erg veel informatie vergaard hier, waarvoor mijn ontzettende dank. Het is niet zonder enige trots dat ik kan melden dat er hier ten huize nu ook een aardgasrijder in spe aanwezig is. Na een poos met dieselwagens te hebben rondgereden wanneer een vierwieler nodig was (geleend van de (schoon)ouders, beiden VW Golf IV's TDI's van 2000/2001), was het moment toch aangebroken om eens over een eigen wagen na te denken voor de partner, wegens vernieuwde werksituatie van de partner. Door de demonisering van diesel was het plan om toch voor benzine te gaan, wegens goedkoper aan taksen, het geslonken prijsverschil t.o.v. diesel en lage-emissie-zones die als champignons overal opduiken. Tweedehands was het eerste plan, om voor zo weinig mogelijk geld van A naar B te kunnen gaan, maar voor een beetje degelijke tweedehandswagen tel je toch ook nog redelijk wat euro neer, je koopt toch altijd iets onbekend van iemand onbekend, er zijn vaak optiepakketten geïnstalleerd waar je zelf niet voor kiest, of nodig hebt, of juist niet beschikbaar, of... Dus geheel vrijblijvend toch eens bij een VW-garage gaan horen of een UP! niet tot de mogelijkheden behoorde. Die optie viel ook al snel af, omdat er toch wat snelwegen zullen afgemaald worden, en de UP! daar niet 100% voor geschikt is (tenzij een GTI dan). Dan bleek een Polo meer aangewezen: groter, robuuster, 4.5 volwaardige plaatsen, een serieuze koffer... en een volwaardige aardgas-optie, met een 90pk TGI-motor van 999 cm³ en 160 Nm koppel. Genoeg vermogen & koppel om vlot mee te kunnen met het huidige verkeer, zonder overdreven te zijn. Een vriend van me werkt voor de Colruyt-Group, en heeft een bedrijfwagen op CNG (VW Golf Variant van 2016-ish), en die is erg tevreden over CNG, de invloed ervan op de bankrekening en milieu en het gebrek aan negatieve impact op de rijervaring. Een testrit met een 95pk TSI Polo leerde ons dat het een erg degelijke en veilige auto is, en verbazingwekkend ruim (ik ben bijna 2 meter en 90+ kg droog aan de haak, en kan zonder enig probleem op de achterbank zitten terwijl de voorzetel niet naar voor geschoven moest worden om ook daar mijn dubbele meter kwijt te geraken). En die driecilinder bromt heerlijk bij het optrekken, en is voor de rest muisstil... Na jàren rijden eindelijk nog eens windgeruis gehoord, zonder dieselbrom. Bleek VW nog erg interessante voorwaarden te hebben i.v.m. financiering, en saloncondities die als maatwerk leken te passen: significante kortingen op de Polo, een CNG-motor voor de prijs van een benzinemotor (van gelijk vermogen), betere banden en 15" i.p.v. 14" wielen. Koppel daar nog eens de kwijtschelding van BIV en 3 jaar aan wegentaks aan (nog iets waar een tweedehandswagen niet echt voordelig in is doordat het in Vlaanderen via uitstoot bepaald wordt, niet via inhoud), en het was eigenlijk een snel uitgemaakte zaak. Omdat het niet altijd goed nieuws kan zijn, bleek wel dat we te laat waren voor de DATS-actie van het jaar, gratis aardgas, maar dat mag de pret niet al te hard drukken, die 450€ zal snel genoeg terugverdiend zijn. Ook het vooruitzicht op een theoretische reikwijdte van 1100 km is aangenaam, omdat er nog steeds een volwaardige 40 liter benzinetank aanwezig is, CNG is wel de primaire brandstof, met benzine als backup. Afgelopen weekend heeft the missuhs getekend voor een Trendline Polo in "Metallic White". Verwachte leverdatum: half juli 2018. En da's lang wachten! Een lelijke CNG-sticker zal door de garage voorzien worden, maar er zal tegen die tijd al lang een bestelling geplaatst zijn voor een mooiere sticker van deze website. Wordt vervolgd!
  3. 2 punten
    Dat hangt er vanaf waar precies jij woont. Allee, het vormt voor mij geen enkel probleem om tot bij jou te komen, zelfs al is dat bijna Antwerpen centrum zelf, bij wijze van spreken. Je kan mij dat laten weten door in de linkerkolom onder mijn avatar (ronde foto) op de envelop (links) te drukken en mij een privébericht te sturen.
  4. 2 punten
    Is er hier toevallig iemand van de regio Antwerpen-Kempen met een Octavia combi G-Tec waar ik eens mee zou mogen meerijden? Beetje een vreemde vraag misschien, maar de wachttijden voor testritten zijn ook 2-3 weken, en elke dag die passeert schuift de levertermijn op 😑 Ik bijt niet en heb altijd propere schoenen aan 😄
  5. 2 punten
    Na het vervangen van de Bobine en de bougies is het probleem opgelost, ik kan weer zonder storingen op LPG rijden
  6. 1 punt
  7. 1 punt
    Ja klopt inderdaad gaat over bovenstaande kleur. Ik heb ondertussen 5 grijze en 2 witte auto's versleten. Nu is het tijd voor wat kleur in men leven [emoji3] (alleen hopen dat ik dat niet rap beu ben) Van zodra ik hem heb breng ik wel verslag uit adhv foto's.
  8. 1 punt
    Prachtige kleur ! Ik heb dezelfde geconfigureerd met een shetland grey lederen interieur + open dak. Ik zou nu ook voor een comfortline gaan denk ik. Het scheelt 1.000 euro en daarvoor moet je enkel die mistlichten , die ik bijna nooit gebruik , laten vallen.
  9. 1 punt
    Vanavond op de Zeelsebaan richting Dendermonde een Skoda Octavia Combi met CNG-sticker, 1 ARN..., blauwe kleur zo te zien.
  10. 1 punt
    De installaties in Halle hebben daar ook last van als je net na sluiting van de kantoren gaat tanken. Dan gaat de helft van het personeel daar tanken ...
  11. 1 punt
    Zaterdag op de oprit van de E34 in oelegem ne grijze fiat panda met een officiële CNG-sticker. Vandaag rond de middag in de dumortierlaan in edegem een grijze octavia combi G-TEC.
  12. 1 punt
    Ik heb een hatchback in diezelfde kleur besteld ben benieuwd...
  13. 1 punt
  14. 1 punt
    20 November heb ik een golf variant (dsg) tgi comfortline besteld in het Kurkuma yellow. Deze zou nu bij de garage staan dus ben ik in blijde verwachting.
  15. 1 punt
    Igo 9 Europa, laatste nieuwe versie, kunnen worden geüpdate. Ben gisterenavond al gaan kijken hoe het werkt. Het is geen android, maar is ook niet erg. Er staat Windows CE op. Aangezien de wagen als tweede wagen wordt gebruikt is mirror link of hoe het ook allemaal heet niet nodig. Deze unit voldoet aan mijn verwachtingen. De Android versies waren doorgaans 50-100 euro duurder en dat had ik er niet voor over Als het voor de Skoda zou dienen dan had ik er wel meer geld aan uitgegeven.
  16. 1 punt
    amai, das echt traag, en als ik dan ook nog jouw verbruik zie... Ik ben zeer blij met mijn Octavia
  17. 0 punten
    Ja, dat klopt. Maar het is tegenwoordig ook mogelijk om de CNG-tanks te laten plaatsen op een aanhangwagen, die dan uiteraard niet meer losgekoppeld kan worden (want de leidingen zijn immers verbonden met de auto)
Deze hall of fame heeft datum Brussel/GMT+01:00