H+cng-Hcng-Lcng of liquid cng , staat normaal op de pomp zelf,het laatste is vloeibaar gas op 600bar en niet belangrijk voor ons gewone sterveling,want voor scheepvaart en vrachtvervoer,vanaf hier zitten we op 200bar:Low cng is laag caloris en komt oha van NL,slochteren en geeft inderdaad wat minder kracht,zo ook met groen gas dat gewonnen word uit groente- en mestafval maar met dit gas rij je co²neutraal,Hcng of hoog caloris geeft meer kracht en komt oa van noord Afrika en Rusland,H+cng is nog een maat hoger omdat het een derivaat is van liquid cng.Hier en daar twijfel ik wat maar grotendeels zal het wel kloppen,Starten gebeurd meer om meer direct op gas omdat de motoren speciaal aangepast zijn voor aardgas,benzine komt dan op de tweede plaats,Bij lpg is dit probleem groter omdat dit steeds vloeibbaar is en moet verdampt worden voor gebruik,verdampen geeft afkoeling en laat de verdamper vervriezen,daarom moet de motor eerst warmdraaien om met het radiator-water de boel ijsvrij te houden,cng daarentegen is altijd gasvormig,ook bij vriestemperaturen,Ik denk dat in de toekomst als de metalen gashouders gaan vervangen worden door composiet,we op 300bar gaan kunnen vullen,wat de actieradius met een derde zal vergroten zonder dat het ons een cent kost.Ik heb reeds composiet-tanks,