Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. Hallo, Vanaf heden kan ik de app-connect functie activeren voor 75 euro. Indien interesse gelieve me te contacteren op vagjens@gmail.com Met vriendelijke groeten Jens
  3. Yesterday
  4. Bij Romac in Veurne is de prijs ook gezakt, naar € 0,747 per kg.
  5. Laatste tankbeurt was op 23/05 : er wordt heel wat minder gereden sinds het thuiswerken.
  6. Jawel, maar je was me iets voor.
  7. Dat wordt dan 0,88 € als je met de SmartPhone betaalt (via Xtra-app)
  8. Vanavond getankt DATS 24 zoals een beetje verwacht terug prijsdaling H-gas: € 0,89/kg. DATS 24 TORHOUT BRUGGESTRAAT 168, 8820 TORHOUT Tankmogelijkheden CNG DIESEL EURO 95 / E10 SUPER+98 0.890 EUR/kg Calorische waarde: 11.5692 kWh Prijs L-gas: € 0,77/kg.
  9. Blijkbaar heeft nog niemand hier op het forum het opgemerkt, maar de CNG-prijzen zijn sinds gisteren, vrijdag 29 mei 2020, bij Dats 24 opnieuw gedaald. Ik had het echter wel gezien, in Bilzen, toen ik de Dats 24 daar gisteren met de fiets passeerde: nu € 0,890 voor H-gas en € 0,770 voor flutgas.
  10. Gisteren in Station 41 ...
  11. Is voor de overheid, die hoeven dat niet.
  12. deze morgen 11.00u, een zwarte vw passat variant tsi bifuel, officiële sticker, noordlaan torhout.
  13. Ik zie geen CNG-plakker maar ik stel voor dat ze die plakken op één van de twee zwarte deurpanelen onderaan indien ze de sticker nog niet aangebracht hebben.
  14. Is dat dan onderstaande bus ? Zoek de CNG plakker.....
  15. Al enkele keren deze week (ook vandaag) zwarte Golf break met Belgische sticker opgemerkt die geparkeerd stond voor garagepoort in Reningelstseweg in Poperinge. Ik heb blijkbaar een nieuwe 'CNG-minded' buur (huis stond onlangs te koop) want is op amper 2 straten van mijn deur 😀.
  16. Gisteren: Grobbendonk OCMW rusthuis Fiat https://nnieuws.be/artikel/mindermobielen-bus-voor-vervoer-naar-medische-consultatie
  17. Last week
  18. Gisteren geen CNG-wagen gezien, maar vandaag wel, en dan nog vier ! Eindelijk nog eens een Fiat, een Doblo Maxi, om 13:17 aan een huis in de Heuvelstraat in Kerniel, Borgloon: met foto voor @Koen C 😉 Dan een half uur later een Opel Astra CNG ! met de sticker van Aardgasrijder (zie foto) in de Hoogstraat in Hoeselt. Als ik met de auto onderweg was passeerde mij hoogstwaarschijnlijk dezelfde, mooie blauwe Audi A3 die ik woensdag gezien had in Rooierheide en dit ter hoogte van de IKEA in Hasselt om 18:50 uur. Toen ik terugkeerde heb ik dan nog een zwarte Skoda Octavia Combi met de ruitvormige sticker geparkeerd zien staan aan de Daalhofstraat 7 (dat is een restaurant en/of cremerie) in Hoepertingen, Borgloon.
  19. Ja, maar dan heb je ook die WP OSM plugin nodig om de tankstations aan te duiden op de kaart.
  20. Gisteren, 28 mei om 10.10 uur : donkerbruine VW Caddy op de Boudewijnlaan te 2243 Pulle.
  21. deze morgen 29/05 om 06.40u, een limoen groene vw caddy maxi bestelwagen, officiële sticker, rondpunt zuidwege te zedelgem.
  22. Het laatste jaar is er weinig nieuwe informatie verschenen op de blog www.aardgasrijder.be Sinds het ontstaan van het forum is het forum gaan leven als informatiebron voor alles wat te maken heeft met rijden op aardgas. Afgelopen week kreeg ik een reactie van een aardgasrijder die correct stelde dat de blog ondertussen wat gedateerd is qua informatie. Dit kan ik niet ontkennen, want het is inderdaad zo dat het me het laatste jaar ontbreekt aan inspiratie om nieuwe artikels te schrijven. TIjdens de coronacrisis is het forum ook minder actief geweest, iedereen had immers andere prioriteiten op dat moment. Ik heb tijdens deze coronacrisis het design van de blog wat aangepast, zodat de stickerwinkel wat meer in het oog springt Hebben jullie suggesties om de blog terug op te waarderen tot een volwaardige informatiebron voor rijden op CNG? Volgende zaken staan gepland in de nabije toekomst: Modellen per merk bijwerken (informatie is niet up-to-date) Tankstations België / geplande stations bijwerken -> @muscles wellicht dat de kaart via openstreetmaps die jij gebruikt hiervoor geschikt kan zijn.
  23. Dat valt goed mee, vind ik. Dus Dats met al zijn stations weet wel wat ze doen. Stel nog dat het CNG verhaal binnen 5 jaar afgelopen is , dan zijn de afschrijvingen volledig gebeurd. En de rest is winst.
  24. @STHO neen want die sticker bekijken ze niet / nooit meer. Ze kijken ook niet na als je deze op de voorruit kleeft. Mijn groene kaart was 2 jaar geleden ook foutief. Ik was gekeurd voor 1 dag ipv 1 jaar dit kon gelukkig wel rechtgezet worden. Via de post heb ik toen een nieuwe groene kaart ontvangen
  25. Voor de tankstations van GULF (VDV en Pollet inbegrepen) geldt dit zeker en vast. Want dit werd mij per email bevestigd.
  26. Vorige week op Kanaal Z: steeds meer bedrijven en sectoren kiezen voor voertuigen die rijden op CNG. https://kanaalz.knack.be/business-communities/z-energy-steeds-meer-lokale-besturen-verkiezen-cng-wagens-19-05-20/video-normal-1601117.html Twee opvallende bevindingen: - IMOG die in de toekomst misschien overschakelt naar bio-CNG. Hebben nu al biogas om elektriciteit op te wekken. Moeten enkel biogas opzuiveren tot bio-methaan. - CNG tankstation in Harelbeke afgeschreven in 2,5 jaar. Dan zijn er bepaalde tankstation ketens die niet willen investeren in CNG. Zijn aan het wachten op de doorbraak van waterstof?
  27. Ik had een uitnodiging (groene kaart) ontvangen om mijn wagen te keuren vòòr 30/5/2020. (4 jaarlijkse keuring CNG tanks en 1ste keuring van het voertuig. Hoewel ik nergens expliciet de bevestiging kreeg blijkt het uitstel alleen te gelden voor de gewone keuring en niet voor de 4 jaarlijkse keuring van de CNG tanks. Mijn wagen werd zonder opmerkingen gekeurd. Bij het keuringsattest is tevens een CNG vignet gevoegd dat op de voorruit moet worden gekleefd. Dit CNG vignet was in mijn geval foutief. Er staat als datum voor de volgende keuring 2020 het moet zijn 2024. De vermelde datum van geldigheid is 15/5/2020 het moet zijn 15/5/2024. De datum van keuring is 19/05/2020. Dit is correct Ik heb die anomalieën pas thuis opgemerkt aangezien de tekst in spiegelschrift is afgeprint. Dus ik terug naar het keuringsstation om het vignet te laten corrigeren. Dit bleek na wat opzoekingswerk niet mogelijk wegens een software bug die op het niveau van het keuringsstation niet kon rechtgezet worden. Wat begrijpelijk is. Het is de ontwikkelaar van de software die toch het nodige zou moeten doen. Maar er kon mij niet verzekerd worden dat dit op nationaal niveau zou worden aangepakt. Ik blijf nu wel achter met een foutief vignet. Voor de leesbaarheid heb ik een gespiegelde afbeelding bijgevoegd. Wordt dit nu een rood attest voor de keuring ?
  28. Dus al die eigenaren met die "bijgeknipte" stickers, kunnen binnen 4 jaar een nieuwe gaan kopen. Of eerst een rode kaart krijgen op de keuring... Dan hadden ze toch beter ineens een "ruit" sticker bij aardgasrijder kunnen kopen (zonder rafelige randjes van het bijknippen ) en hun officiële bijhouden voor binnen 4 jaar ?
  1. Load more activity
  • Create New...