Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. Veelal komt zo'n garantie neer op een "gratis" lidmaatschap bij VAB/Touring/..., maar dan onder de merknaam van de constructeur. Je kan zoiets dus ook zelf afsluiten. Enkel voor garantie eisen merken onderhoud in een officiële garage, maar aangezien je in België maar 2 jaar garantie krijgt kan je in principe enkel het eerste jaar je onderhoud daar laten uitvoeren en dan het tweede elders.
  3. En ondertussen is het 1300e geregistreerde lid erbij gekomen. Vermoedelijk tijdens het voorbije weekend. Wie ? Geen idee.
  4. Maandag 16/09 om +/- 15.00 uur op de E40 van de kust -> Brx, ter hoogte van afrit Beernem : gifgroene VW Caddy.
  5. Op de lijst "onderhoud 60.000 km Octavia) die LEZ heeft gequote (van aardgasrijder) staan er een aantal op die je : - zelf kan doen - je zelf regelmatig al moet doen. Dus waarom nog eens door de garage ? - die te belachelijk zijn om te laten doen Het kost allemaal tijd - garage werktijd - die duurder is dan mijn uurloon... In willekeurige volgorde / dingen die je zelf kan doen / dingen te absurd voor woorden : (van de lijst 60.000 km Octavia en de lijst in het onderhoudsboekje van mijn Lancia Y 1.2 benzine uit 2001) 4. claxon : werking controleren 5. Bandendichtingsset : volledigheid controleren + houdbaarheidsdatum controleren !! Tip voor de garages : de datum van de brandblusser ook controleren.... 6. Werking verlichting controleren (knipper, dim- en grootlicht, achterlicht, etc). Voor- en achterkant. !! Dit is niet het afstellen van de lichten !!! Dat zal apart gefactureerd worden... 7. Visuele controle voorruit op beschadigingen 8. - Ruitenwisserbladen op schade controleren (visueel) - Ruitenwisserbladen op slijtage controleren. !! ik vervang die als ik het wil... OK, niet te lang wachten met vervangen en opletten dat je ruit geen kras / streep heeft doordat je te lang wacht. !! bij sommige automerken / types is het een crime om ze zelf te vervangen - Stand ruitenwisserbladen controleren : geen idee wat ze aan de "stand" van de ruitenwissers kunnen veranderen ? 9. Bandenspanning van de 4 banden + reservewiel (indien aanwezig) controleren en bijvullen indien nodig. !! Dat doe je toch zelf iedere 1 à 2 maanden ?? 10. Banden : toestand en slijtagepatroon controleren en profieldiepte noteren Akkoord met het slijtagepatroon en de toestand van de banden. Profieldiepte kan je zelf meten. Noteren ervan ? Nut ? 11. Smeren van sloten en scharnieren : kan je zelf. 11. Controleren werking ruitenwissersproeiers en eventueel afstellen. Het afstellen is soms een crime, maar eens ze goed staan, blijven ze toch goed staan ?
  6. Ondertussen heb ik dit probleem niet meer voorgehad. We zijn 10.000 km verder, dus ik beschouw het euvel als een akkefietje zonder oorzaak. We rijden nu terug volop met onze Touran.
  7. Amai, hard werken doen / kunnen ze daar ook niet : er is geen enkel gereedschap aanwezig in die camionette....
  8. @Jan Robert neen enkel een sticker met CNG op wordt goedgekeurd. Dit telt dus niet voor de keuring
  9. is die sticker ook geldig bij technische keuring? je kunt er moeilijk naast kijken.....
  10. gisteren maandag 16/09 om 16.45u, een witte VW up, aan de CNG pomp Q8 Zedelgem
  11. OBD11 is verkocht. De anti-diefstalbouten zijn nog te koop.
  12. Yesterday
  13. Ik heb nochtans bijna ne splinternieuwe auto bijeengespaard met mijn klantenkaart van Q8 ! 🤣
  14. Voor mij geen "klantenkaart", als het niet met een gewone bankkaart kan zullen ze aan mij niks verdienen, niet in het binnenland, noch in het buitenland.
  15. Gisteren gaan tanken in Geispolsheim tegen Straatsburg. Na eventjes zoeken met google maps het station gevonden. Zoals gewoonlijk in Frankrijk weinig druk. Ongeveer 13 kg kunnen tanken. Betaling met Mastercard. 1.2 euro/kg betaald voor 100% H gas.
  16. Zondag gespot op de parking van voetbalclub BoKa United: Een zwarte Audi A5 G-tron collega met officiële sticker
  17. Donderdag gespot aan het Dats-station in Dilbeek: zwarte Opel Combo D met reclame voor aardg(r)as
  18. Wel nee, levering was voorzien in november. Nu vervroegd naar september, dus goed nieuws!
  19. Eerst moest de CNG-installatie werken in Tienen. Anders kon hij in Tienen toch niet tanken 😉.
  20. @JVH Ik heb zo 'n sterk vermoeden dat we een 'verkeerde' handeling uitvoeren bij het aansluiten van de vuldop!? Hopelijk heb ik het bij het rechte eind! Ik verklaar mij nader.... Vorige maand heb ik in Veurne (Romac Fuels) CNG getankt, en...... ZEER voordelig! ik betaalde 0,827 / kg. en dit voor CNG 100%. Deze pompen waren uitgerust met een vuldop, gelijkaardig aan deze in Frankrijk. Eerst kon ik de vuldop niet aansluiten op mijn AUDI A4, maar bij nader toezien bleek dat ik een verkeerde handeling deed. Bij het aansluiten moest ik eerst de hendel naar de wagen richten, vulmond insteken en daarna, om vast te klikken, de hendel naar mij toe draaien (in het verlengde van het pistool), vervolgens kon ik CNG tanken! Misschien weet iemand of de installatie in St. Quentin dezelfde is!???? Graag een seintje. Wat echter ook heel interessant is voor ons (CNG rijders) is dat het bedrijf in Veurne, tankkaarten ter beschikking heeft voor het tanken in binnen- en buitenland zelfs tot in Italië. Deze kaart kan men aanvragen en deze dienstverlening is gratis. Je moet maar eens de site 'Romac Fuels' raadplegen. Heel interessant en de prijs in Veurne is het zeker! Nog even meegeven, in Veurne kan men eveneens met een creditcard tanken en dit tankstation is goed bereikbaar!
  21. Morgen (dinsdag 17/09) is het zover, dan mag ik mijn VW Golf op CNG ophalen. Ben benieuwd!
  22. Vrijdag 13/9 - 9u09: Hoogveldweg Lier, kruispunt met Aarschotsesteenweg (t.h.v. de brandweer) Seat Leon: 1-WNB-xxx
  23. Geweldig toch dat Franse chuavinisme. "Nos constructeurs automobiles" bieden zelfs geen CNG (of te wel GCN) aan. Ik zou toch een antwoordje in die zin terugsturen, gewoon kwestie van het laatste woord te hebben.
  24. Een kennis van mij werkt voor de Vlaamse Milieumaatschapij (VMM). Hij heeft vandaag een nieuwe Fiat Ducato ontvangen als dienstwagen.
  25. hoe zit het dan met de "mobiliteitsgarantie" die bvb volkswagen geeft, moet je dan niet naar een "officiële" VW merkgarage?
  1. Load more activity
  • Create New...