Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

1. Vandaag
  2. Deze avond op de parking van Carglass Bilzen een Skoda Octavia Combi. De foto is gemaakt om 19u30 toen ik wilde vertrekken uit het Europese distributiecentrum. Ik was er op bezoek.
  3. SAMEN OP WEG NAAR ZERO EMISSIE 24-04-2019 PitPoint België blijft de groei van het Belgische CNG-netwerk ondersteunen, met de bouw van heel wat nieuwe stations in Vlaanderen en Wallonië, en de eerste van een reeks openingen in Brussel. Nu ook CNG tanken in Brussel Vanaf vandaag kunnen onze klanten in Brussel CNG (aardgas voor voertuigen) tanken, bij het Lukoil tankstation op de Triomflaan 166, 1160 Oudergem. Country manager Geert Degroote: “Het uitbouwen van een breed CNG-netwerk is onze allergrootste prioriteit, en met de opening van het station in Oudergem zetten we weer een stap in die richting. Zo maken we het nog makkelijker om op CNG over te schakelen, voor zowel privé- als professionele klanten.” CNG (onder druk gebracht aardgas) is momenteel de goedkoopste én schoonste fossiele brandstof op de markt, en een milieuvriendelijk alternatief voor diesel, benzine of LPG. Voertuigen op CNG stoten 10% minder CO2 en 90% minder stikstofoxiden uit dan diesel, en haast geen roet en fijnstof. (Bron: CREG) Het groeiende netwerk van tankstations, en de brede keuze aan personenwagens (van onder andere Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT en Ssangyong) en professionele voertuigen (Volkswagen, Iveco, Fiat Professional) maken groenere mobiliteit vandaag al haalbaar en betaalbaar. Alle PitPoint CNG-stations zijn terug te vinden via pitpoint.be, onze app en via Google Maps en Apple Maps. https://www.pitpointcleanfuels.com/be/nieuws/pitpoint-opent-cng-tankstation-in-brussel/ https://twitter.com/PitPoint_BE/status/1121076108546519046
  4. Intussen gebeld. De man aan de telefoon moest me een uitleg schuldig blijven en zou mij binnen 10 minuten terugbellen. 6u later nog steeds niets... morgen nog eens bellen.
  5. Zeker klacht indienen en geld terug eisen want dit is diefstal. LL olie is helemaal niet nodig in een TGI.
  6. Heel binnenkort, we zijn de allerlaatste details op dit eigenste moment aan het afwerken. 🧐
  7. pinoamigo

Prijs CNG aan de pomp

Pitpoint kortrijk, 1,02 voor h-gas
  8. Zonet voor het klein onderhoud op 45k langs geweest. Ik voel mij weeral in de zak gezet... plots gaan ze onderdelen en filters monteren met andere referentienummers die toevallig iets duurder zijn. Daarnaast gaat er plots long life olie in de motor en moest de batterij gecontroleerd worden🤨 Ter vergelijking, de factuur van het 30k onderhoud en 45k naast elkaar. Ik ga even wachten met betalen en eerst nog eens een telefoontje plegen. Daarbij komt dat je 3 weken op voorhand een afspraak moet maken voor onderhoud en dan kom je er stipt op tijd toe om te horen dat ze geen tijd hebben en dat hij pas tegen sluitingstijd klaar is. Schandalig.
  9. Gisteren
  10. Gisteren op Paasmaandag te centrum Neeroeteren een Volvo V60 met uiteraard de huissticker. Eerst was me de kleur opgevallen... ze oogt net als mijn denim blue. Toen viel me pas de sticker op dus heb ik de powerbox met extra pk's moeten aanspreken om een foto te kunnen maken ter hoogte van het octa+ tankstation.
  11. Dat is het ook, staat op elk van de pagina's vermeld. Aangeboden door Gas.be
  12. Dubbelinterviews DATS24 - PitPoint (AutoTrends) Langzaam maar zeker krijgt CNG vaste voet op Belgische bodem, maar lang niet iedereen is daarvan op de hoogte. Wij willen er het fijne van weten en steken ons licht op bij de twee belangrijkste actoren op deze markt. Het hele artikel in bijlage, liefst niet delen buiten het forum. ITV croisée 2_1 NL.pdf
  13. Het groengas/biogas dat wij in NL produceren is van zo'n kwaliteit dat het probleemloos in het gasnet geïnjecteerd kan worden. Het klopt zeker dat het basismateriaal (GFT) een grote invloed heeft.
  14. Afgelopen week
  15. pluxy

Opel Astra 1.4 CNG

Inderdaad +5kg bij mij.
  16. Elektrische wagens zijn vervuilender dan dieselwagens volgens deze bron: https://www.zerohedge.com/news/2019-04-21/new-study-shocks-electric-cars-considerably-worse-climate-diesel-cars en ze zijn gevaarlijker ook: https://www.zerohedge.com/news/2019-04-21/watch-stunning-video-shows-parked-tesla-spontaneously-explode-chinese-garage
  17. Ik ben er vergeten bij te schrijven dat mijn verbruik is gebaseerd op het H+ gas, met gewoon H-gas lag mijn verbruik wellicht tegen de 5 kg of hoger.
  18. Zaterdag 17h30 op de Singel in Antwerpen aan de waterzuivering een Nederlandse Polo TGI. Zonder sticker want oranje hoeft geen stigma-sticker/badge-of-honor. En gisteren een Skoda Octavia aan de post van Manhay, officiële sticker.
  19. Dr Nick

Liever een auto op aardgas

heb het artikel ook al zien passeren en gedeeld op asociale media.
  20. Sinds kort wordt de Golf geleverd met de nieuwe en krachtigere 1,5 TGI motor. Ik vind nog geen rijtest hiervan ? Kan iemand helpen ?
  21. straks word er een wedstrijdje gemaakt om mijne zonnebloem cng caddy te spotten. hahahahaha Grote kans op hoor. Ik rij 40 000 km per jaar door gans belgie en nederland. Omdat ik op de weg ben als paardensportmasseur. Ik kijk uit naar de foto. btw ik ben nog ooit zo vaak op korte tijd geflitst als met de cng caddy. en altijd waar ik maar 50 km/u mocht. grrrrr
  22. Steff

Opel Astra 1.4 CNG

@Lage Emissie Zone Ik houd mijn verbruik bij via Spritmonitor en die gaf na de laatste tankbeurt een gemiddelde van 3.96 aan, wat voor mij een nieuw record was. Een gemiddelde van 4.4 is inderdaad toch knap voor een 7-persoons?! Het verbruik van de astra ligt misschien iets hoger ivg andere CNG modellen, dat weet ik niet. Maar in ieder geval: als je van een zware diesel met een gemiddelde van bijna 7l komt, gaat er met die 4kg een wereld voor je open 😀
  1. Laad meer activiteit
  • Nieuwe aanmaken...