Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

1. Afgelopen uur
  2. @Jan Robert de huidige dieselmotoren zijn inderdaad wel wat gevoeliger, maar ik heb er alleszins nog niet al te veel problemen over vernomen. In principe kan een dieselmotor net zoals een CNG motor ook CO2-neutraal zijn indien er HVO-diesel getankt wordt.
  3. Vandaag
  4. Amaaai nen 10/10 clean air met 166 gram co2, he moet het maar doen
  5. De link https://www.aardgasrijder.be werkt hier momenteel ook niet 😧 Forum is wel toegankelijk als je de link kent of in uw favorieten hebt zitten
  6. De bevraging kaderde in een Europese studie. Binnen deze studie is er geen bijkomende bevraging opgenomen. Ik heb er dus geen zicht op of er ooit nog een gelijkaardige bevraging zal worden uitgevoerd.
  7. GreenNCAP heeft deze week hun onafhankelijke test van (onder andere) de Audi A4 Avant g-tron (Euro 6b) gepubliceerd. Hij scoort ***/5, maar het lijkt dat de eindbeoordeling beïnvloed is doordat een deel van de test op benzine gebeurd is. https://www.greenncap.com/assessments/audi-a4-avant-g-tron-2019-0014/ De test van de Mercedes Benz C200d is qua uitstoot een enorme verrassing! Hij haalt een Clean Air Index van 10/10. https://www.greenncap.com/assessments/mercedes-benz-c-class-2019-0013/ Zie ook dit stuk van Autofans: https://autofans.be/nieuws/officieel/44252-ongemakkelijke-waarheid-nieuwe-mercedes-c-klasse-diesel-even-groen-als
  8. Dat heb ik nog nooit voorgehad. Ik zou ahw dag&nacht ingelogd kunnen blijven. Wat wel kei-traag gaat : de emoticons "laden"... Vooral sinds ze uitgebreid zijn naar die hele hoop (vlaggetjes 🇧🇪 , vervoermiddelen 🛴 , objecten 🥁 , enzovoort)
  9. Ik kan wel een vergelijking maken met pitpoint en DATS24. Deze laatste heb ik nog niet getest.
  10. Mag je vrijgeven of er ooit terug een bevraging kan komen? Ik zou die dan anders invullen want ik geloof niet meer in het H+ sprookje ( het is L of H ) Wat is LNG: dat is gecomprimeerd aardgas in vloeibare vorm. Wat wijzigt er wanneer men LNG terug omzet naar H-GAS? Geen verschil omdat men dan terug het oorspronkelijke aardgas krijgt. Enkel wanneer de vuldruk van de pomp gevoelig hoger ligt kan men uit LNG winst maken, anders niet.
  11. vorige week weer gewoon gaan tanken bij Q8 houthalen voor 0.98€ H-gas kreeg er 14.36kg in maar kan er wel 440km mee doen in vergelijking met de amper 360km die ik deed op het gas van bruno's dat trouwens duurder is. maw het is duidelijk dat wat ze beweren bij bruno niet correct is en het hier gaat over l-gas dat duurder is dan bij dats.
  12. nja, ik vind wel als je meedoet aan een enquete waarbij een prijs is beloofd, dan mag je toch weten wie de winnaar is. gaat dit niet, dan zou je toch beter op voorhand vermelden dat de uitslag niet wordt vrijgegeven. toch?
  13. Geen idee... De bevraging gaat niet uit van DATS24 of D'Ieteren. We werken samen met Vito.
  14. neen, soms vlieg ik eruit als ik van activiteiten naar forum/meldingen ga; log ik weer in.
  15. Het kan ook een winnaar van Dieteren zijn want die hebben samen met DATS24 de actie op poten gezet ?
  16. Er zijn nog vele gebruikers die het H+ sprookje geloven. Met die bovenstaande foto s is bewezen dat # H+ gaskwaliteit (uit LNG) # niets anders is dan regulier H-gas ( oftewel in dit geval L-gas ) Er zit ergens ne goeie politieker die H+ heeft uitgevonden, dat zie je ook bij verkiezingen en de mensen blijven er intrappen..
  17. Koen C

Problemen met Octavia

Dus echt wegen. ? Ik snap de bedoeling nog niet... waarom niet het aantal (centi)liters meten ? Komt toch op hetzelfde neer ? Als je vervuiling en water (...) meeweegt of mee-meet (in volume) : zal dat een verschil geven ? Maar als er allerlei "gewichtige" handelingen moeten gedaan worden, voor een motor die 1 liter per 1000 km verbruikt.... Brrr, op alle mogelijke manieren onder de garantie uitgeraken... Bah !
  18. autobouwers hebben enorm veel geïnvesteerd in performante dieselmotoren en dat gaan ze niet zomaar laten vallen; hoe je het draait of keert, een dieselmotor zal CO2, roet en ook andere toxische stoffen blijven uitstoten. de technologie om dit te beperken, of te omzeilen, gaat ook geld kosten en problemen met zich meebrengen: zeer fijne inspuiting (probleem bij de minste vervuiling van de brandstof, verstoppen van de injectoren), turbo met variabele schoepen waarbij ook een deel van de uitlaat als inlaatlucht wordt gebruikt (naverbranding, waardoor de turbo heel gevoelig is aan schade), roetfilter (die bij onvoldoende autosnelwegkm kapot gaat; en eigenlijk slaat die filter het roet gewoon op en bij het regenereren blaast hij al het roet eruit); additieven (addblue - is dit leeg dan gaat de motor ook niet starten), en wellicht andere waar ik niet vanaf weet. maar de moderne diesel is en blijft een zeer performante motor met een heel groot bereik en mbt vervuiling doet hij het goed op niveau van het stokpaardje CO2. jammer dat CNG niet verder doorbreekt, CNG motor is duidelijk milieu vriendelijker, en kan nog beter met biogas: wordt de motor zelfs CO2 neutraal en welke huidige motor doet dit na?? maar we zijn daar minder verwend in keuze model/merk, geen CNG stations om de 5km (alhoewel dit steeds stukken beter wordt), kleiner bereik, gebrek aan kennis bij dealers (die ook staan te twijfelen, omdat hun merk ook maar schoorvoetend over de brug komt met CNG modellen, dus ook niet overtuigend overkomen naar de koper toe), ....
  19. Ik ook niet ; toevallig heb ik net voordat ik je post lees hier een nieuw topic over gestart.
  20. Ervaart er nog iemand dit probleem? aardgasrijder.be valt niet te bereiken, het forum wel maar dan moet je de koppeling kennen. Nieuwe bezoekers kunnen dit forum dus niet ontdekken.
  21. NickVG

Cng sticker

Die schriftelijke vraag is gebaseerd op een verkeerde interpretatie - zie het veelvoud aan andere topics daaromtrent. Het antwoord blijft "njet". Wel ergens correct, qua antwoord, maar een beetje opzoekingswerk van het kabinet Weyts had hen toegelaten om er zelf een sluitend antwoord op te voorzien.
  22. Lage Emissie Zone

Cng sticker

http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1401660
  23. Gisteren
  24. Maar ja, het is altijd plezant als we zulke CNG-testrijders hebben als jij 😀. Dan leren we nog iets. Als er nu nog iemand is die de vergelijking kan / wil maken tussen het CNG van Bruno in Tessenderlo en het CNG van PitPoint in Eindhout.
  25. deze morgen 18/07 om 06.30u, een zwarte VW Caddy bestelwagen, geparkeerd naast parking Tavernier Zedelgem; Officiële sticker op de achterruit geplakt. Tavernier garage is nu dicht wegens verlof, maar je kan steeds iemand bereiken op 0496 52 25 25 (noodnr); meestal heb je dan Stefaan aan de telefoon; die kijkt dan hoe hij je toch kan depaneren = service zelfs buiten openingsuren.👍👍👍
  26. Afgelopen week
  27. Vandaag CNG gaan tanken bij Bruno Tessenderlo. De CNG-tanks van de auto waren leeg. De pomp sloeg af na 12,30 kg te hebben getankt (21°C). Dit vind ik toch wel ondermaats. Omrijden om hier H+ gas te tanken biedt dus geen voordeel qua rijbereik. De boordcomputer gaf een rijbereik aan van 300 kilometer. Ook had ik de indruk dat het tanken niet echt snel verloopt (misschien ook wel omdat ik dringend moest plassen). Voordeel is wel dat er verzorgd sanitair aanwezig is in het tankstation (0,50 euro te betalen aan automaat). Na een lange rit kan dat wel handig zijn, zeker wanneer je iemand bent die niet zo gemakkelijk ergens in een hoekje gaat staan. Bij de meeste Dats24-tankstations is dit toch lastiger. Daarna uit nieuwsgierigheid direct naar Houthalen gereden en daar 26 minuten en 30 kilometer later 2,57 kilogram gas kunnen tanken (18,5°C), wat toch ook weer niet niks is. Bij deze drukverschillen is omrijden via Tessenderlo dus niet lonend. Er is alleszins nog ruimte voor verbetering voor Bruno (het verhogen van de vuldruk naar 230 bar bijvoorbeeld.) Ben ook ooit uit nieuwsgierigheid na het tanken bij Dats24 Bilzen recht naar Q8 Houthalen gereden en dat was 10 kilometer langer qua afstand, maar kreeg toen maar 1,54 kilogram getankt - even geheel terzijde (een mens moet wat tenslotte).
  1. Laad meer activiteit
  • Nieuwe aanmaken...