Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Gas en Elektriciteit vergelijken doe je op aanbieders.be

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. deze morgen rond 09.00u zag ik deze vw caddy maxi staan, werkplaats groendienst te Torhout/Wijnendale; deze caddy had ik vroeger al doorgegeven, nu de foto
  3. 07.20 uur, E19 richting Brx ter hoogte van afrit Zemst (en verder rijdend op de E19) : zilverkleurige Audi A3.
  4. Als dit iets aan het verbruik zou doen, dan zouden ze het moeten verplichten :-)
  5. Yesterday
  6. Caddy laten verlagen : http://www.vwforum.nl/iemand-met-een-verlaagde-caddy-maxi-196789
  7. Kan jij misschien een interessanter antwoord geven aub
  8. Ik bedoelde tips voor zuiniger te rijden zonder caravan , spiertje !
  9. 1. Weerbericht in de gaten houden: alleen rijden wanneer het windstil is, en als dat niet het geval is, altijd met de windrichting meerijden. 2. Auto en caravan op de trein laden, en met trein meerijden. 3. Kleinere caravan kopen. 4. Caravan weg doen.
  10. muscles

Cng sticker

De eerste regel in de wegcode is nochtans zeer duidelijk hierover: Gij zult uw volledige auto volkleven met stickers, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant ! Bron: https://topgear.nl/autonieuws/man-met-bijzondere-voorruit-sticker/
  11. Voor ons was afgelopen vakantie de derde keer met de maxi en caravan. Verbruik van 8kg met alles erop en eraan. Ik vind dat zeer zuinig. Normaal heb ik een verbruik van rond de 5 op autosnelweg en 6,5 a 7 stadsverkeer. Tips voor zuiniger te rijden welkom.
  12. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om een sticker op mijn ruit te kleven!!! Mijn bewonerskaart is ook niet op mijn ruit gekleefd, gebruik jullie verstand, kleef een sticker op een stuk karton en plaats dat karton tegen de binnenzijde van je ruit. Iedereen tevreden, de diensten kunnen de sticker zien en de eigenaar maakt zijn ruiten niet kleverig.
  13. Nauwelijks of beter gezegd helemaal niet. Daardoor ook heeft een CNG motor geen problemen met LSPI. Dit in tegenstelling tot direct ingespoten turbo benzinemotoren. Tegenwoordig moeten die (nieuw, origineel af fabriek) ook uitgerust worden met een roetfilter (vergelijkbaar met een diesel dus).
  14. Alle benzine motoren met directe injectie hebben last van roetafzetting in de motor en vooral ter hoogte van de luchtinlaat en dit reeds na 60000 km, maakt niet uit hoe ermee gereden is (98 tanken vertraagt de roetafzetting). Kenners raden aan om na 60000 km een walnut shell blasting uit te voeren aan de motor. Dan is hij intern terug als nieuw. Wat ik niet weet is als de motor op cng draait, of er dan ook roetafzetting is?
  15. Oprit was nog niet open trouwens.
  16. muscles

Cng sticker

Ik zou het zo doen (maar dan met CNG-stickers)
  17. ongeveer 2 weken geleden, kreeg ik problemen met koudstarten op benzine na leegrijden van de cng tanks ging de wagen vlot over naar rijden op benzine, de volgende dag, koudstart op benzine: motor starte zonder problemen, maar de eerste 200m zat er geen kracht in en dan schoot de wagen voorruit (moest dus opletten met het gaspedaal), benzinelucht. dat herhaalde zich ook de volgende dagen naar Tavernier, en daar was de eerste prognose: vervuilde benzine injectoren vragen: tank ik wel oct 98 (super plus), JA; zit de benzine niet te lang in de tank, NEE; is de benzinetank niet te lang leeg (condensatie), NEE ik weet niet hoe ik dit beter moet aanpakken om te zorgen dat beide brandstofsystemen optimaal blijven werken. de moderne benzinemotors, mede door samenstelling benzine , kunnen last hebben van vervuiling, nl afzetting van componenten in het brandstofsysteem/injectoren. mijn auto was tweedehands, hoe er voordien mee werd gereden weet ik niet, dat injectoren duur uitvallen weet ik wel nl ongeveer 1500 eur incl werk. aanpak: eerst proberen met een injector reiniger, Tavernier gaf mij TUNAP 794 busje 200ml mee. nu, na 650 km rijden op benzine, is het probleem zo goed als weg, nog een maandje en dan nog eens 200ml TUNAP 794, cross fingers, maar ik zit blijkbaar toch op de goede weg toch even schrikken, ik wil nog lang met deze wagen rijden. Tavernier raadt mij wel aan om dit product jaarlijks te gebruiken, dit moet het benzine brandstofsysteem zuiver houden de goede werking van de injectoren verzekeren. https://www.tunap.be/producten/brandstofsysteem/mf-974-benzine-injectiereiniger dit ter info, heeft iemand hier meer technische kennis/achtergrond over.
  18. Jan Robert

Cng sticker

dat is geen gok, maar een zekerheid.
  19. Jan Robert

Cng sticker

mochten ze al een nut hebben, de lettertjes en cijfertjes zijn zo klein dat ik ze zelfs met een leesbril niet kan lezen, en dat geldt allicht niet voor mij alleen. gelukkig krijg je het oude vignet er gemakkelijk af.
  20. Dat is ook heel belangrijk onderweg, als het begint te jeuken.
  21. Er zijn precies wel wat mails gestuurd naar Tessenderlo. Die van het station heeft er werk mee. Maar heeft dan toch iets opgeleverd.
  22. zou er zo al ene rondrijden in België intussen?
  23. Ik heb daar paar dagen geleden getankt en het meterke ging een eind boven de 200 (zelfs > 210)
  24. Hier de eigenlijke mail : De vuldruk is inmiddels licht bijgeregeld. De afstelling is zo dat de einddruk onder normale omstandigheden 200 tot 210 bar bedraagt. Een te hoge druk is niet wenselijk voor uw en onze veiligheid. Wel is het zo dat bij dezelfde druk, CNG aangemaakt uit LNG lichter is in vergelijking met ‘klassiek’ CNG uit het net. Met andere woorden, u heeft bij een volle tank iets minder kilo’s. Nochtans zal de autonomie even goed of beter zijn, omdat de calorische waarde (KWh/kg) hoger is.
  25. Waar was het WC papier het zachtst? Neen, serieus nu: een zeer helder verslag, bedankt.
  26. Vandaag ook een mail gehad van Bruno-Tessenderlo, de druk schijnt verhoogd te zijn naar 210 bar. Verder ook het verhaal dat cng uit lng lichter zou zijn dan van het net. Ben eens curieus.
  27. Vandaag : Vw passat in Geel Larum dorp met blauwe sticker
  1. Load more activity
  • Create New...