Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Neen, is een Duitse werkgever ook goed?
  3. Vandaag binnengestapt bij een kleine garage in het dorp om een afspraak te maken.. officieel Renault garage, maar als je daar binnenkomt staat er toch bijna elk merk. 90.000km bereikt, afspraak 9 maart. Ben benieuwd of het verschil gaat zijn.
  4. Ook de Nederlandse gaswinners willen zelfde installaties bouwen: https://tweakers.net/nieuws/163972/windparken-op-noordzee-moeten-waterstoffabriek-in-groningen-voeden.html
  5. Goed nieuws. Bedankt voor de update.
  6. Kleine update: Na ong. 3 maanden was alles in orde, heb dus nieuwe (grotere) tanks gekregen en nieuwe leidingen. 'k kan ong 1a2 kg meer tanken. Dank nog aan Gar. Rietje die zelf nog naar de keuring gingen, de termijn was ondertss. verlopen. Verassing 3 maanden later ! weer een brief v d'Ieteren ; recall om m'n tanks en leidingen te vervangen..? De vorige actie was hen ontgaan en stond niet in hun systeem genoteerd.. Bravo!
  7. Het staat inderdaad in de handleiding maar van de “olieafscheider CNG” en de “extern brandstoffilter CNG” had ik nog nooit gehoord. Toch denk ik dat in beide regels CNG er per vergissing bij staat. De olieafscheider is een deel van de motor-ontluchting waar de olie uit de carterdamp wordt afgescheiden zodat die niet in het milieu komt. Vervangen na 60000 km is redelijk. De externe brandstoffilter zal de benzinefilter zijn. “Norm EN 228” wijst ook enkel op benzine. Het enige raadsel is de prijs, die is hoog.
  8. Yesterday
  9. Klopt.. En vervangen is kinderspel.. Zo worden de facturen altijd wel duur als ze zo'n dingen blijven vinden om toe te voegen...
  10. Dit is wat ik gevonden heb op een online handleiding van zafira. @bert007hoeveel km staat er op u zafira. In het boekje staat het aftappen en filter onder 60000 km wat ik net bereikt had. als het werken zijn buiten het gebied wat onder druk staat zouden ze er wel aan mogen werken. Is een beetje een grijze zone vertelden ze bij de aankoop van de wagen ??
  11. vandaag rond 16.30u, Enora Brugge Waggelwater, toen ik stond te tanken aan pomp1, een zilvergrijze VW Caddy Maxi TGI, geen sticker, nrplaat 1-NRK-xxx, ging tanken aan pomp 2, toen ik wegreed kwam er een grijze VW Golf Variant TGI, officiële sticker, nrplaat 1-WGA-xxx, tanken aan pomp 1, en daarna kwam er een blauwe Fiat Doblo, officiële sticker, nrplaat 1-ARZ-xxx aanschuiven aan pomp 2. toch de moeite om foto te nemen rond 17.00u, nog 1 zwarte Skoda Octavia Combi G-tec, officiële sticker, nrplaat 1-XAG-xxx, in A.Deleustraat te Wijnendale Torhout
  12. Ik rijd ook met een Zafira CNG. Deze is nu 4 jaar oud. Ik ga hiermee jaarlijks naar de keuring omdat ik een caravan (>750 kg) trek. Tot nog toe heb ik nooit gemerkt dat er een snuffeltest gedaan werd. Mijn ervaring met de autokeuring is dat inderdaad niet altijd alles gekeurd wordt, zeker niet als je net voor sluitingstijd aankomt. Net voor de recentste keuring (vorige week) heb ik de tanks laten controleren. Hier hoorde ik niets van CNG filter die moet vervangen worden. Ook de officiële opel garage waar ik een half jaar geleden onderhoud liet doen, zei me niets over het vervangen van de CNG filter. Misschien eens informeren bij een andere officiële garage of een CNG installateur/controleur? Volgens mij mag er enkel aan de CNG installatie gewerkt worden door erkende instanties, waarvan de lijst terug te vinden is op internet. Kijk eens of uw garage daar ook op staat. Het batterijtje van de sleutel wordt standaard vervangen. Ik had een nieuwe sleutel besteld en een maand later onderhoud laten doen, raad eens wat er op de factuur stond? Batterij sleutel ... Uiteraard kost het wat tijd om zo'n batterijtje te vervangen ... A propos: bij elke keuring probeerde men om de uitlaat te controleren. Deze bevindt zich midden onder de auto, dus moeilijk bereikbaar, zelfs met hun speciale S-vormige tool. Telkens gaf men na enkele pogingen op en noteerde men op het interne formulier: onmeetbaar. Gelukkig werd hiervan niets genoteerd op het keuringsbewijs.
  13. Vandalisme dus ? Ik dacht misschien reclame van / voor de firma, maar zo'n reclame zou ik niet snappen (o.a. omdat ik de firma niet ken).
  14. Dit zijn termen die mij aan compressoren doen denken. Misschien van een cng-tankstation?
  15. Klopt toch. Het was een doblo dus met belettering(netjes) maar op de kapo had bijkbaar iemand met een spuitbos " loser " erop gespoten.
  16. 11 euro om een batterijtje van een sleutel , meestal een cr 2032 batterijtje van een euro , is ook goed doorgerekend :-)
  17. Ik heb de wagen afgehaald. Totaalfactuur 457€ met 20% op de cng filter. 3jaar onderhoud 91€ kit filter 14.40 olie quartz ineo 74,25 oplosmiddel 3.30 batterij vervangen sleutel 11€ vernieuwen cng filter cng afscheider aftappen 32.80€ aanvullende bewerking vervangen oliescheider 16.40€ filter 142€ kl materiaal 15€ milieu 5,50. ik dacht ik ga nog 1 jaar naar de officiele garage omdat het maar een klein onderhoud betreft. Even slikken. ik heb eens gebeld naar een cng installateur en zij vertellen dat niet alle wagens over een cng filter beschikken. Na vraag wat een filter bij hen gemiddeld kost kreeg ik 30-40 euro als antwoord. Bij de opel garage in antwerpen kan niemand mij een deftig antwoord bieden waarom dit hier zo duur is en om de hoeveel tijd dit moet gebeuren .
  18. 2% waterstof erbij en het is plots "groen gas" en... je verwarmt (en kookt) dan ineens CO2-neutraal. Ik denk er alvast het mijne van... Waar wachten ze trouwens op om het zo möchlich wie schnell ein zu führen?
  19. 't Is wel de autokeuring.... De ene keer heb je iemand die meer dan nodig keurt / afkeurt (stagairs of het quota van afkeuring nog niet gehaald die dag (wat de keuring uiteraard ontkent dat dit gebeurt) ) En de andere keer is het, laat ik het beleefd houden, op een correcte manier.
  20. Als je betaalt voor de controle op lekken in het gassysteem dan mag je er toch op rekenen dat dat gedaan wordt.
  21. Ja maar : de autokeuring is geen garage. Stel dat ze eens niet met hun snuffelaar er langs lopen ? Dan wordt het niet gecontroleerd. Je laat je remmen en stuurinrichting toch ook controleren door een garage ? Je wacht toch niet totdat de keuring dit doet ? Edit : voor 1 keer verdedig ik de autokeuring...
  22. https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-energie/colruyt-en-fluxys-gaan-waterstoffabriek-bouwen-in-zeebrugge/10210999.html Met stroom van de windparken op zee gaan ze er waterstof produceren voor de industrie, het transport en om als groene energie te injecteren in het Belgische gasnet. Tot 2 procent waterstof kan zonder problemen in het aardgasnet gemengd worden. Consumenten kunnen het groen gas dan tegen een meerprijs kopen om thuis CO2-neutraal te verwarmen of koken. Straks 2 prijzen bij DATS voor hetzelfde gas?
  23. Het grootste probleem voor alle electrische auto fabrikanten zijn het verkrijgen van batterijen. Iedereen gaat de electrische toer op (ze moeten ook willen ze voldoen aan de 95grCO2 uitstoot) en iedereen wil batterijen. Het is makkelijker om op de markt een mondmasker te vinden dat een (fake) bescherming biedt tegen het Corona virus dan batterijen voor een electrische auto.
  24. Last week
  25. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/26/vab-_een-op-de-acht-roetfilters-bij-euro-5-dieselwagens-werkt-n/ diesels, proper, haha
  26. Zijn er productieproblemen met de ID.3? https://www.autointernationaal.nl/2020/02/marktintroductie-volkswagen-id-3-in-gevaar/
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...