Tijdperk van dieselen voorbij?

Reactie op Tijdperk van dieselen voorbij? door Aardgasrijder.

Hoi Filip

In 2010 zijn deze modellen op de markt gekomen in het buitenland, deze hadden toen niet het verwachte verkoopsresultaat en werden (volgens mij) daarom niet verder ontwikkeld. Wat je bv. ook ziet is Citroens op LPG affabriek, bv. in Nederland. In België kan je dat niet kant en klaar kopen, daar moet je altijd voor naar een ombouwer gaan.
Citroën zet momenteel in op elektrisch, net als vele andere merken. Citroën is Frans, helaas is CNG in Frankrijk (nog) niet populair. Er worden meer pompen gebouwd tegen 2020 in heel Frankrijk, maar mij lijkt het meer om de Europese milieudoelstellingen te kunnen bereiken dan een strategie die door de overheid wordt uitgetekend.
Wat de toekomst voor CNG bij Citroën betreft kan ik je niet wijzer maken. Ik weet dat ik contact heb gehad met Citroën naar aanleiding van het autosalon en daar konden ze me zeggen dat ze dat op dit moment niet zouden aanbieden.

De toekomst lijkt me in het voordeel van elektrisch MAAR dan is er nog VEEL VEEL WERK aan een laadpaleninfrastructuur. Uiteraard is er ook nog waterstof… maar dat is peperduur op het moment.

Nieuws over de plannen van CNG in frankrijk kan je op het forum terugvinden: https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/303-nieuwe-cng-kaart-frankrijk-toekomst/#comment-2391

Aardgasrijder Heeft ook gereageerd op

Tijdperk van dieselen voorbij?
Beste Gaetan

Op dit moment heb ik geen weet van cabrio’s op CNG binnen de VW-groep.
Uiteraard is dit niet uitgesloten, VW zet momenteel erg in op een groene(re) manier van rijden.
Elektrish, hybride en CNG horen hier uiteraard allemaal bij.
Uiteraard kan je altijd een cabrio laten ombouw naar CNG. De Audi TT lijkt me een leuke sportbak om op CNG te zetten, echter hou je dan helemaal geen koffer meer over 🙁

Bezoek zeker ook het aardgasrijder forum ( http://www.aardgasrijder.be/forum )


Recente reacties door by Aardgasrijder

Premie aardgas in 2016? JA !
Claude, de verhouding liter LPG en kg CNG is wel totaal verschillende 😉
Dus je voorbeeld is niet correct.
Rekeninghoudend met mijn wagen, een Skoda Octavia Combi met een verbruik van 4 kg/ 100 km gemiddeld genomen met een rustige, soms vlotte rijstijl en ik rij al eens met een dakkoffer, zou ik 600 kg aardgas moeten tanken aan (momenteel) 0.99€ / kg bij Dats, er zijn goedkopere alternatieven op de markt (H+gas of H-gas van een andere aanbieder), die kost komt dan op 594 € euro uit, inderdaad duurder als LPG. Dit is een feit dat ik niet kan en zal tegenspreken.
Hou er wel rekening mee dat inderdaad er geen wegentaks wordt aangerekend, wat wel zo is bij een LPG-wagen. Je gaat dan richting breakeven hoor 🙂


Beveiligd: Order – January 20, 2017 @ 06:08 AM
Order status changed by bulk edit: Bestellingsstatus gewijzigd van In behandeling naar Afgerond.


Beveiligd: Order – januari 20, 2017 @ 06:17 AM
Bestelstatus gewijzigd door bulkbewerking: Bestellingsstatus gewijzigd van In behandeling naar Afgerond.


Beveiligd: Order – januari 19, 2017 @ 03:02 PM
Bestellingsstatus gewijzigd van In behandeling naar Afgerond.


Audi A4 Avant G-tron CNG
Pascal bedankt voor je reactie. Hij is bestelbaar, maar je kan hem nog niet configureren via de audi website.